בריאות ותזונה

שוברים מיתוסים: כל האמת על "ללא תוספת סוכר"

נתקלתם בכותרת "ללא תוספת סוכר" או "מופחת סוכר"? אל תחשבו שזה בריא. ד"ר מאיה רוזמן החליטה לנפץ את המיתוס ואמרה: "היצרנים יכולים באמצעות כותרות מטעות לגרום לנו לחשוב שאנו קונים מוצרים בריאים"

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

ד"ר מאיה רוזמן מרדיו FM103 ניפצה השבוע מיתוס נפוץ לגבי הכותרות "ללא תוספת סוכר" ו"מופחת סוכר" המתנוססות על מוצרים רבים בגאווה. האם זה אומר שהם בריאים לנו? האם זה מתאים לחולי סוכרת? בכלל לא.

"היצרנים יכולים באמצעות כותרות מטעות לגרום לנו לחשוב שאנו קונים מוצרים בריאים", אומרת ד"ר רוזמן, אך אין זה המקרה. הכותרות אומנם אינן שקריות, אבל לא לגמרי מדויקות. רוזמן מתייחסת לשתי כותרות ספיציפיות ועל האמת מאחוריהן:

"מופחת סוכר" – כאשר על המוצר מופיעה כותרת זו, אין זה אומר שבמוצר אין סוכר. הכוונה האמיתית היא שיש בו פחות סוכר ממה שהיה בו בעבר. כותרת מסוג זה מופיעה על מגוון מוצרים כמו דגני בוקר, קטשופ ורטבים למיניהם. אם לדוגמא היה במוצר 50% סוכר, אז עכשיו יש בו 40% סוכר. המוצר אכן מופחת סוכר אבל עדיין יש בו הרבה מאוד סוכר. לכן, רוזמן אומרת, יש להסתכל על טבלת הרכיבים שעל המוצר עצמו, לבדוק כמה סוכר הוא מכיל, ואז להחליט אם כדאי לצרוך אותו או לא.

"ללא תוספת סוכר" – על מוצרים שעשויים מפירות, כמו ריבות למשל, ישנה כותרת שמכריזה שהמוצר ללא תוספת סוכר. הכוונה היא שאין תוספת של סוכר לבן אך אין זה אומר שאין במוצר סוכר פירות. בריבה, למשל, יש בממוצע 40% סוכר פרי והיא אינה מתאימה כלל לחולי סוכרת.

לכן, ד"ר רוזמן מדגישה, יש לבדוק את רשימת הרכיבים שעל גב המוצר ולהחליט האם אתם מוכנים לצרוך את כמות הסוכר שבו או לא.  

תגיות:סוכרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה