היסטוריה וארכיאולוגיה

ד"ש מהעבר: ידית של נר בת 1,500 שנה נמצאה ליד מודיעין

ידית של נר, בת 1,500 שנה, נמצאה על ידי משפחת לביא בסמוך למודיעין: "גשמי הסופה 'ברברה', שניתכו באדמה בעוצמה, העלו על פני השטח ממצאים עתיקים", הסביר מנהל רשות העתיקות

  • ל' שבט התשפ"ג
(צילום: יולי שוורץ, רשות העתיקות)(צילום: יולי שוורץ, רשות העתיקות)
אא

בני משפחת לביא מהיישוב צור יצחק טיילו בימים האחרונים באזור הגבעות הדרומיות של מודיעין. במהלך הטיול הם הבחינו לפתע בידית נר עשויה חרס.

המשפחה יצרה קשר עם רשות העתיקות, והארכיאולוג איסי קורנפלד, הגיע לאסוף את הממצא. בדיקה של החפץ העלתה כי מדובר בקצה עיטורי של ידית נר בן יותר מ-1,500 שנה.

"לא מדובר בממצא נדיר, אבל הפריט בהחלט נאה", אמר קורנפלד. "נרות החרס שימשו לתאורה, והיו ממצא אופייני לתקופות האלה, אבל לא לכל נר הייתה ידית, בוודאי לא מעוצבת. הנר שהידית השתייכה אליו שימש לתפקוד פונקציונלי של מאור, וגם כחפץ נוי".

מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו, הודה למשפחת לביא: "אנחנו מודים למשפחה לביא, שהפגינה אזרחות טובה ומסרה את הפריט היפה לאוצרות המדינה", אמר. "גשמי הסופה 'ברברה', שניתכו באדמה בעוצמה, העלו על פני השטח ממצאים עתיקים. אנחנו קוראים לציבור לגלות עירנות, ואם פוגשים ממצא קדום, יש להשאיר את הממצא מונח במקומו ולקרוא לרשות העתיקות, שתגיע לשטח. ההקשר המדוייק שבו נמצא החפץ מספק מידע רב ערך למחקר".

 
 
 
 
 
תגיות:היסטוריהמודיעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה