חדשות בארץ

היועמ"שית: לנתניהו מותר להתבטא כדי להרגיע את הרוחות

במכתב שנשלח מטעמה של היועצת המשפטית לממשלה לראש הממשלה, הובהר כי על אף שהוא מנוע מעיסוק ברפורמה המשפטית, הוא יכול לפעול להרגעת הרוחות בקרב הציבור

נתניהו (צילום: YOAV DUDKEVITCH/POOL)נתניהו (צילום: YOAV DUDKEVITCH/POOL)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לפעול להרגעת הרוחות בציבור בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, וזאת על אף שהוא מנוע מלעסוק ברפורמה עצמה ובמתווה הנשיא יצחק הרצוג.

במכתב ששיגר המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון, בשמה של בהרב מיארה לראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, צוין כי בתחילת החודש "נשלח אל ראש הממשלה מכתב המבהיר, כי יישום הסדר ניגוד העניינים בעניין היוזמות הנידונות בימים אלו תחת הכותרת 'הרפורמה המשפטית' מוביל למסקנה כי ראש הממשלה אינו יכול להיות מעורב ביוזמות האמורות. זאת, בין היתר, שכן מימוש המהלך יוביל למציאות שתיטיב עמו, בהיבט של ניהול משפטו".

עם זאת, לימון הבהיר כי "התבטאויות פומביות של ראש הממשלה, שעניינן שמירה על הסדר הציבורי והרגעת הרוחות בקרב הציבור, אינן בגדר התחומים עליהם חלות ההגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים. להבדיל מהאמור לעיל, כל מעורבות ביוזמות המשפטיות ובקשר אליהן נוגעת לליבת הסדר ניגוד העניינים. עיסוק ראש הממשלה בהן עומד בסתירה לאיסור על פעולה בניגוד עניינים".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא חיכה למכתב של היועמ"שית כדי לקרוא להרגעת הרוחות. הוא עושה זאת בהתבטאויות פומביות במשך שבועות ולא נדרש לאישור על כך מאיש".

"לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית יש מי שחשב שניתן למנוע מראש ממשלת ישראל לקרוא לאחדות ולהרגעת הרוחות, או להשתיק את מי שנבחר רק עכשיו באופן דמוקרטי ומייצג מיליוני אזרחים".

תגיות:בנימין נתניהוגלי בהרב מיארההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה