חדשות בריאות

מקרה נדיר: צעיר בן 19 מסין אובחן עם אלצהיימר

צעיר סיני בן 19 ערך בדיקות מקיפות לאחר שהחל לאבד את זיכרונו בהדרגה, ואובחן עם אלצהיימר. מדובר במקרה נדיר של מחלת אלצהיימר מוקדמת, שככל הנראה נוצרה כתוצאה משילוב של גורמים שונים כמו גנטיקה ואורח חיים

  • כ"ה שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צעיר סיני בן 19 אובחן עם מחלת אלצהיימר, כך פורסם בגיליון האחרון של "Journal for Alzheimer's Disease". מדובר במקרה נדיר, שכן מדובר באדם הצעיר ביותר שחלה אי פעם באלצהיימר.

כתב העת סיקר את סיפורו של הצעיר, שסבל מקשיים בריכוז מגיל 17, התקשה בקריאה, ובמשך הזמן הבחין כי אינו זוכר היכן הניח את חפציו האישיים או אירועים שחווה בטווח הקצר, וכך בהדרגה איבד את זיכרונו. בעקבות סימנים אלה עבר מבחן למידה מילולית-שמיעתית של ארגון הבריאות העולמי של ארגון הבריאות העולמי, באוניברסיטת לוס אנג'לס (WHO-UCLA AVLT), ותוצאותיו אישרו ליקוי חמור בזיכרון.

הצעיר עבר בדיקות רפואיות מוחיות מקיפות, ונמצאו סימנים מקדימים של המחלה - ניוון של ההיפוקמפוס הדו-צדדי והיפו-מטבוליזם באונה הרקתית הדו-צדדית.

כאמור, מדובר במקרה נדיר של מחלת אלצהיימר מוקדמת, כאשר על פי נתונים אחרונים של אינדקס הבריאות של הצלב הכחול (BCBS), רק 5-10 אחוזים הם מתחת לגיל 65. בנוסף, יש לציין כי ישנה עלייה של 200% במקרי אלצהיימר בגילאי 30-64 בשנים 2013-2017.

על פי מחקר, ככל הנראה ההתפרצות המוקדמת נוצרה כתוצאה משילוב של גורמים שונים כמו גנטיקה ואורח חיים. לגבי אופן הטיפול, כדי להאט את התקדמות המחלה, יש צורך באבחון מהיר והתערבות מוקדמת.

"המקרה הזה מפנה את תשומת הלב לאופי ההטרוגני של דמנציה, שיכול לקרות לאנשים בכל גיל. באופן משמעותי, ממצא זה עשוי להפריד בין מחלת האלצהיימר למורכבות ההזדקנות ולפתוח את התחום למושגים חדשים לקידום חדשנות", לדברי ג'ורג' פרי, פרופסור באוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו והעורך הראשי של כתב העת.

תגיות:אלצהיימרחדשות בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה