בריאות ותזונה

אחת ולתמיד: איזה תה כדאי לשתות – ירוק או שחור ולמה?

איזה תה בריא יותר – תה ירוק או תה שחור? האם אפשר להוסיף חלב לתה או שזה מזיק לו? ואיך כל זה קשור לדיאטה? להלן המדריך המלא למשקה החורפי המחמם

אילוסטרציה PEXELSאילוסטרציה PEXELS
אא

כולם אוהבים לשתות תה בימי החורף הקרים, או לפחות רובנו. ולכן, זה הזמן לענות על השאלה – איזה תה מומלץ לשתות והאם כדאי להוסיף לו חלב (כמו האנגלים) או לוותר על התענוג. כפי שפורסם היום במעריב, מדענים ניסו לענות על כל השאלות לגבי המשקה האהוב וניפצו כמה מיתוסים.

התה פופולרי מאוד במדינות רבות בעולם כל סוגיו – תה שחור (התה הפשוט שאנו שותים), תה ירוק או תה אדום. ההבדלים ביניהם תלויים במידת עיבוד העלים של הצמח ממנו מתקבלים כל סוגי התה שאנו שותים ובמידת החמצון לה הם נתונים.

לתה יש מספר רב של סגולות בריאותיות. תה ירוק יכול להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף ותה שחור מחזק את המערכת החיסונית ומגביר ערנות. הוספת חלב או סוכר יכולה להיות טעימה אך להפחית את יתרונותיו התזונתיים, ומחקרים מדעיים ממליצים שתיית תה ירוק על פני תה עם חלב מכמה סיבות:

מגן מפני מחלות והזדקנות

למרכיב העיקרי בתה יש תכונות נוגדות חמצון מוכחות. תה ירוק יכול לסייע לגוף להישאר בריא על ידי הגנה מפני רדיקלים חופשיים שאחראים למחלות והזדקנות (סוג של אנטי אייג'ינג). בניגוד לתה שחור עם חלב, בו הגוף לא מקבל הרבה נוגדי חמצון כי חלב מונע מתאי הגוף לספוג נוגדי חמצון.

פחות קפאין

תה מכיל כמות טובה של קפאין שנמצא יותר בתה עם חלב מאשר בתה ירוק. התה הירוק בדרך כלל נרקח באמצעות תה שחור – שמכיל יותר קפאין. בדיוק מהסיבה הזו מומלץ להגביל את מספר כוסות השתייה של התה השחור, דבר שעלול להוביל לעלייה של לחץ הדם ולדופק מואץ, ממש כמו מכוסות קפה. המנה המומלצת של תה שחור לא תעלה על 2 כוסות ביום.

שומר על בריאות השיניים

פלואוריד אומנם מוכר יותר במשחות שיניים, אבל גם מתה ירוק ניתן לקבל כמות טובה ממנו. פלואוריד שימושי בהגברת חוזק העצם ושמירה על בריאות השיניים מבלי להזדקק לתוספי מזון. עם זאת, הוספת חלב לתה מפחיתה את ההשפעה הזו מכיוון שמספר הפלואורידים נמוך משמעותית.

טוב ללב

תה ירוק מכיל כמות טובה של תרכובות EGCG השומרות על רירית כלי הדם ומפחיתות מתח וחרדה. מומחים ממליצים לא להוסיף חלב לתה ירוק כדי להבטיח ספיגה טובה יותר של נוגדי חמצון.

מנקה רעלים

תה ירוק מקדם את הוצאת הרעלים מהגוף ומשפר את בריאות העור.

מסייע לירידה במשקל

נוגדי החמצון שבתה הירוק עוזרים לשפר את חילוף החומרים. לכן לא סתם אומרים שתה ירוק תורם אוטומטית לירידה במשקל בשילוב עם תזונה בריאה ופעילות גופנית מאוזנת.

לסיכום, תה ירוק עדיף על פני תה שחור, אך לא מומלץ להוסיף חלב לאף אחד מהם. חלב הוא בהחלט טעים, אך הוספתו לתה השחור או הירוק לא מעניקה לו תועלת בריאותית, אלא להפך. לכן מומחים ממליצים לצרוך תה בצורתו הגולמית על ידי החדרתו במים חמים ללא תוספים כדי להגביר את רמות האנרגיה. כמו כן, חשוב לציין שאם אתם מעוניינים לרדת במשקל – עדיף לשתות תה ירוק שמסייע לתהליך, ולא להוסיף חלב שמוסיף קלוריות למנה.

 

תגיות:בריאותתהחורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה