בריאות ותזונה

בן 8 סחט מיץ לימונים - והגיע לבית החולים עם כוויות קשות

ילד בן 8 מאוסטרליה סחט ליים מעץ הנמצא בחצר ביתו. כמה ימים לאחר מכן, הוא הובהל לבית החולים עם שלפוחיות גדולות שהתפשטו בגופו. לאחר בירור רפואי, מסתבר שזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, וזה מה שעלינו לעשות כדי למנוע את זה

תמונה: pexelsתמונה: pexels
אא

אוטיס קר בן השמונה מאוסטרליה קטף ליים מעץ שנמצא מחוץ לביתו וסחט ממנו מיץ לימונים טרי. כמה ימים לאחר מכן, הוא הובהל לבית החולים עם שלפוחיות גדולות על זרועותיו. אוטיס סבל מכוויה שנקראת "כווית מרגריטה" המתרחשת כאשר כימיקל שנמצא בפירות מסוימים פוגש את קרני השמש. 

קתרין, אימו של אוטיס, אמרה לתקשורת המקומית שהיא מעולם לא שמעה על תופעה מסוג זה. "זה לא היה משהו שקרה מיד, זו הייתה השפעה מתקדמת במשך כמה ימים", סיפרה.

בבית החולים אוטיס נבדק על ידי הצוות הרפואי, שאבחן את השלפוחיות כדלקת עור כתוצאה ממגע. אנשי הצוות שאלו את אוטיס אם היה לו מגע עם משהו חריג, אבל אימו בכלל לא חשבה לציין את הליים. "הרגשתי די טיפשית שלא קישרתי בין הדברים", אמרה.

אוטיס שוחרר לביתו, אך כשהשלפוחיות המשיכו להתפשט בגופו, הוא נלקח שוב לבית החולים המרכזי בעיר. "הייתה שם אחות שראתה מקרה דומה, אני חושבת שבוע קודם לכן, והיא יכלה לומר מיד שזה מה שנקרא כווית מרגריטה", אמרה אימו של אוטיס, "פשוט לא היה לי מושג שמיץ לימון וחשיפה לאור השמש מסוגלים לעשות משהו כזה".

ד"ר הרברט-צ'אן, רופא העור של בית החולים, הסביר שכוויות מרגריטה מתרחשות כאשר כימיקל שנמצא בפירות וירקות מסוימים מגיב עם אור השמש. "ליים מכילים כימיקלים הנקראים פורוקומארינים, שכאשר הם נחשפים ל-UV, הם יפגעו בעור.  אנשים יכולים להיחשף לליים בתוך הבית והם לא יראו תגובה, אבל אם הם ייצאו החוצה הם יפתחו תגובה פוטוטוקסית".

ד"ר הרברט-צ'אן אמר שראה מקרים דומים שהתרחשו בעקבות אקונומיקה תוצרת בית באמצעות הדרים. "זה יכול להיות מצב מאוד כואב. שלפוחיות מתחילות להיווצר די מהר, תוך דקות מחשיפה לקרינה, אבל המספר המרבי של שלפוחיות לוקח בערך יומיים".

ד"ר הרברט-צ'אן אמר כי הכימיקל שגרם לכוויה נמצא במגוון פירות וירקות כולל ליים, סלרי ותאנים. לדבריו, ניתן למנוע את התגובה הכואבת על ידי שטיפת ידיים לאחר חשיפה לכימיקלים.

אימו של אוטיס אמרה שבנה צפוי להחלים לחלוטין במהלך השבועות הקרובים וכי הוא מתמודד עם המצב הרפואי הלא פשוט בצורה טובה. "אני רק באמת רוצה להודיע להורים אחרים להיזהר כשהילדים שלהם משחקים עם ליים".

תגיות:בריאותילדיםמשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה