בריאות ותזונה

זו הסיבה שאתם חייבים לשתות הרבה מים - גם בחורף

בחורף אנחנו שותים הרבה פחות מים ממה שהגוף שלנו צריך, אבל אם אנחנו מנסים לרדת במשקל כדאי שנדע שיש קשר בין כמות המים שאנחנו צורכים מדי יום לבין היכולת של הגוף שלנו למוסס את השומנים העודפים

אא

האם גם אתם שאלתם את עצמכם פעם, איך זה שאנשים משמינים בלי לאכול הרבה? אז זהו, חשוב שתדעו שהשמנה לא קשורה רק לכמה אנחנו אוכלים, אלא השאלה העיקרית היא כמה אנחנו זזים ביחס לאוכל שאכלנו. מסתבר, שלכל אדם נדרשת פעילות גופנית הכרוכה במאמץ כלשהו, ולא פחות חשוב מכך – שתיית מים.

אז איך יודעים כמה מים לשתות ביום, כשבשוק המחקרי המלצות למכביר? פשוט מאוד: לפי צבע השתן. כאשר צבעו בהיר מאוד, אך לא שקוף - זה אומר שמצבנו נפלא, ולהפך. בנוסף, אולי תשמחו לגלות שיש קשר בין כמות השתיה היומית שלנו – למשקל הגוף שלנו: המים, מסתבר, לא רק שומרים על תקינות תהליכים ביוכימיים ומטבוליים בגוף, אלא אף שומרים על שריפת קלורית מהירה ביחס לנוזלים אחרים – וזאת מכיוון ששתיית מים מסייעת בזירוז תחושת השובע ובהקטנת כמות צריכת המזון. מחקרים שונים מוכיחים כי צריכת מים מוגברת גורמת להקטנה משמעותית בצריכת הקלוריות.

איך שותים יותר? ראשית, חשוב מאוד לא להסתמך רק על תחושת הצמא, שכן ישנם אנשים שהרגישות הזו אצלם פוחתת, ככל שהם שותים פחות. ויותר מזה - ככל שנרגיל עצמנו לשתות גם 'בלי רצון', כך יתעורר מנגנון הצמא לחיים, מבלי שיוכל להבחין בין רעב לצמא.

בנוסף, עצה טובה דרכה ניתן להרגיל את עצמנו לשתות הרבה - היא להדביק את השתייה לכל פעילות אחרת שאנו מבצעים במהלך היום: ארוחות, שירותים, פעילות גופנית, באמצע העבודה ועוד. בקבוק אישי שיהא זמין לנו לאורך כל היום – יפתיע אותנו עד כמה אוהבי מים אנחנו. כמו כן, חשוב מאוד להתרגל לשתות גם כשאיננו צמאים, וגם כשאנו בטוחים שמדובר ברעב. מים בתוספת מספר עלעלי מנטה או עם פירות חתוכים בפנים, יהיו טעימים פי כמה. וכשהמים טעימים - שותים הרבה יותר.

תגיות:מיםדיאטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה