בריאות ותזונה

עברתם את ה-40 לחייכם? אלו ארבעת הכללים שאתם חייבים להקפיד עליהם

ככל שאנחנו מתבגרים, הגוף שלנו יותר ויותר זקוק שנתייחס אליו ב'כבוד' ובהערכה. הנה ארבעה כללים שאם עברתם את שנות הארבעים לחייכם, אתם מוכרחים להקפיד עליהם

אא

ככל שאנחנו מתבגרים, הגוף שלנו יותר ויותר זקוק שנתייחס אליו ב'כבוד' ובהערכה. הנה ארבעה כללים שאם עברתם את שנות הארבעים לחייכם, אתם מוכרחים להקפיד עליהם:

ויטמין K

ויטמין זה אחראי על כל מה שקשור להפעלת החלבונים שאתם צורכים, ומכאן שצריכתו הכרחית. ויטמין זה גם עוזר לחזק את תקינות העצמות ותורם רבות לשמירה על צפיפות העצם ומניעת שברים. צריכת ירקות ירוקים כמו ברוקולי, כרפס, חסה וברוקולי וכן צריכת פירות כמו קיווי ותפוחים – יסייעו לכם לקבל את מנת הויטמין היומית, הדרושה לחיזוק העצמות.

ויטמין B12

ויטמין זה מסייע למערכת העצבים ולמוח לבצע תהליכים ביולוגיים בצורה תקינה,  עוזר בתהליך המטבוליזם (חילוף חומרים) ואחראי על ייצור ושימור אנרגיה. אצל אנשים מסוימים עשוי להתפתח מחסור חמור בוויטמין, זאת בשל בעייתיות בספיגתו, שמתחילה דווקא בעשור הרביעי לחיינו. הסימפטומים הבולטים שבעזרתם ניתן לזהות מחסור בויטמין זה הוא עייפות כרונית, בעיות זיכרון, עיכול 'רגזן' (מעיד על שינויים בחומציות הקיבה) ועוד. כדי להיות בטוחים בתחושות ולאמת שאכן הדבר קשור במחסור בויטמין זה – מומלץ לבצע בדיקות דם, ולהיות בקשר רציף עם רופא המשפחה. במקביל, מומלץ להגביר צריכה של מזונות כגון טונה, בשר בקר, דג סלמון וגבינה צהובה (אך לא בהגזמה). ניתן גם להתייעץ עם רופא המשפחה או דיאטנית לגבי צריכה של הוויטמין כתוסף תזונה.

סידן

הסידן הוא המינרל שמסייע בשימור תקינותם של תהליכים חשובים בגופנו כגון: קרישת הדם, איזון לחץ דם וחיזוק עצמות (שעם השנים צפיפותם פוחתת והן מועדות יותר לחולשה ושברים). אחת הבעיות היותר נפוצות אצל נשים החל מגיל 40 ומעלה, היא תופעת ה'בריחה' של הסידן מהגוף. אצל גברים לעומת זאת, היא מתרחשת מגיל 55 ומעלה. על כמות צריכת הסידן המתאימה לכם לפי גילכם וצורת הצריכה (כתוסף מזון או במאכלים טבעיים)  – מומלץ להיוועץ ברופא. במקביל, מומלץ להגביר צריכה של מוצרי חלב, שומשום מלא, כרוב, ברוקולי, שעועית, קינואה, אגוזים ושקדים ועוד.

ספורט וכמה שיותר

זוכרים את המורה לספורט שאף פעם לא הבנתם איך בגילה המופלג היא כל כך בכושר? אז כדאי שתדעו שספורט הוא נכון לכל גיל, ולא שמור רק לצעירים אך ככל שתתחילו להתעמל בגיל צעיר יותר, כך יהיה לגוף שלכם קל יותר והוא לא ירגיש בצורה 'כאובה' את שינויי הגילאים, שמביאים איתם לא פעם כאבים בכל מיני מקומות שלא ידענו על קיומם. 

כדי לשמור על הכושר אחרי גיל 40 חשוב לעשות הליכות יומיומיות, ולהפעיל את הגוף גם במשימות ביתיות - בעיקר אם רוב העבודה שלכם היא בישיבה. 

 

תגיות:גוףכלליםגילבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה