חדשות בארץ

נתניהו על ההסתה נגדו: "סכנה אמיתית לדמוקרטיה. מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול מיידית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפוסט החריף שכתב נגדו אל"מ במיל' זאב רז: "מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הלילה (ראשון), לפני המראתו מפריז לישראל, על הפוסט החריף שכתב נגדו אל"מ במיל' זאב רז.

"בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה, מדי יום נחצים גבולות", אמר נתניהו. "נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרי ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא – כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל. אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח – זה סכנה אמיתית לדמוקרטיה".

"אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת", הצהיר נתניהו. "אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני".

"אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים, ואנחנו צריכים לעשות את מה שנדרש מאיתנו כמנהיגי ציבור אחראים. אסור לשתוק סביב העניין הזה", סיכם ראש הממשלה.

המשטרה הודיעה אמש כי פתחה בחקירה בעקבות הפרסום של רז ברשת, בחשד להסתה ואיומים. התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433.

מדוברות המשטרה נמסר: "בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה, פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור, החליטו מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי וראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על ידי משטרת ישראל". 

"משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג, וכל מי שיפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום. מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות פגיעה ואיום על אישי ציבור. משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית, אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים".

בתוך כך, מהשב"כ נמסר כי "ראש השב"כ רונן בר שוחח עם מפכ"ל המשטרה על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט. בשיחה ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים".

"סוכם כי תינקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור, וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי".

מפרקליטות המדינה נמסר כי היא "רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות, החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית ומגבולות חופש הביטוי. הפרקליטות אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה במספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירה של הסתה לאלימות. הפרקליטות לא תהסס לאשר חקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין".

רז, ממשתתפי מחאת בלפור ולשעבר טייס קרב, כתב ביום שישי בפייסבוק: "מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת. אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף".

"דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי דעת מפורט בנושא".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב"כ והמשטרה חייבים לפעול מייד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו".

תגיות:משטרת ישראלהסתהבנימין נתניהוזאב רז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה