חדשות בארץ

"ניסיון השתקה": ראשי מפלגות הקואליציה נגד היועמ"שית

ראשי מפלגות הקואליציה דחו את הודעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו מנוע מלהיות מעורב בעניינים הנוגעים לרפורמה המשפטית: "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי"

ראשי מפלגות הקואליציה, ארכיון (צילום: דוברות הליכוד)ראשי מפלגות הקואליציה, ארכיון (צילום: דוברות הליכוד)
אא

ראשי מפלגות הקואליציה פרסמו בצהריים (חמישי) הצהרה, בה דחו את הודעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו מנוע מלהיות מעורב בעניינים הנוגעים לרפורמה המשפטית בשל "חשש סביר לניגוד עניינים".

"אנחנו דוחים על הסף את מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה", נכתב בהצהרת ראשי מפלגות הקואליציה. "פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות. אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית של יריב לוין, שתכליתה החזרת הדמוקרטיה לישראל, לבין ענייניו של ראש הממשלה".

ראשי הקואליציה הוסיפו ותקפו: "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי. ביד אחת הם נלחמים בפומבי ובכנסת ברפורמה המשפטית שתשפיע על מעמדם, וביד השנייה הם מנצלים את תפקידם כדי לסכל אותה".

במכתב, שנשלח אמש לנתניהו, כתבה היועמ"שית: "יישום המגבלות שנקבעו בפסק הדין של בג"ץ מוביל לכלל מסקנה כי עליך להימנע במסגרת תפקידך כראש הממשלה ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט, במסגרת המהלך המכונה 'הרפורמה המשפטית'. זאת בשל חשש סביר לניגוד עניינים בין עניינים הנוגעים להליך המשפטי המתקיים בעניינך לבין מכלול יוזמות החקיקה ורכיבים מהותיים בו. האמור חל גם על פעולה או הנחיה במישרין או בעקיפין, באמצעות אחרים, ובכלל זאת גם על מעורבות של גורמים המכהנים במשרות אמון בלשכתך".

מוקדם יותר היום הגיב שר המשפטים יריב לוין בחריפות על מכתבה של בהרב מיארה: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו".

"מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר", הוסיף לוין. "לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, מסר: "המכתב של היועמ"שית הוא אבסורד מוחלט וניסיון לסתימת פיות. ראש הממשלה נתניהו הלך לבחירות גם על הנושא המשפטי, קיבלנו מנדט ברור מהציבור לבצע את הרפורמה. אם נלך לפי רוח דבריה, אז כל היועמ"שים והשופטים בניגוד עניינים. זאת עוד הוכחה לנחיצות הרפורמה שתחזיר את הדמוקרטיה לישראל אל מול העריצות המשפטית".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב אף הוא על מכתבה של בהרב מיארה לנתניהו ואמר כי היא "מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר".

תגיות:בנימין נתניהוגלי בהרב מיארההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה