חדשות בארץ

עורך הדין הבכיר נגד הרפורמה: "לא אחיה בדיקטטורה. אם יהיה צריך – אלחם בנשק"

עורך הדין דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בישראל, התבטא בחריפות נגד הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין: "לא אעזוב את הארץ ולא אחיה בדיקטטורה. הם הולכים על זה בכל הכוח – ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח, ויהא אשר יהא"

הפגנה נגד הרפורמה, ארכיון (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)הפגנה נגד הרפורמה, ארכיון (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

עורך הדין דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בישראל, תקף הערב (רביעי) בחריפות את הרפורמה שמקדם שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט, והזהיר כי אם מישהו יכריח אותו לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לו ברירה – הוא לא יהסס להשתמש באש חיה.

"לא האמנתי שדבר כזה יקרה בישראל, אבל גם לא האמנתי שיהודי ירצח ראש ‏ממשלה יהודי", פתח חודק את דבריו נגד הרפורמה המתוכננת. "אחרי שיצאתי מההלם, כי למדתי על מה מדובר, הרגשתי תחושת זעם אדירה. אני נמנה על דור מלחמת יום ‏הכיפורים, זה החזיר אותי כמעט 50 שנה לאחור. שאלתי את עצמי מה היו אומרים אלו שמסרו את נפשם במלחמות על ‏התפנית המזעזעת הזו, שאני רואה אותה ברמת בגידה בלאום היהודי ובבית היהודי, לא פחות מזה".

"אני ‏לא מבין מאיפה בנימין נתניהו ויריב לוין לוקחים את האומץ בכלל להציע הצעה כזו", הוסיף חודק. "החלטתי שאני לא אחיה יום אחד בדיקטטורה, ואם צריך יהיה להילחם על זה – אני אלחם. הממשלה לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אני מדבר עם חברים שלי מהשירות הצבאי – צעירים יותר, בוגרים יותר. הם לא מבינים את רמות האנרגיה שיש בציבור הישראלי, ואת רמת ההתנגדות לתוכנית החקיקה ההרסנית הזאת. אנשים מוכנים ‏להילחם עם נשק. אז כולם מזדעזעים, מה, איך אתה אומר דבר כזה? אני אומר, אם אצטרך להגיע לזה ואם יגררו אותי ‏לשם – זה מה שאעשה. אני לא אעזוב את הארץ ולא אחיה בדיקטטורה".

"התמונה ברורה לי. אני לא חי באי ודאות, אני חי בוודאות מושלמת. הם הולכים על זה בכל הכוח – ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח, ויהא אשר יהא. תהיה פה אולי מלחמת אחים, לצערי", הצהיר עורך הדין הבכיר. בקהל היו מי שמחאו כפיים לדבריו, אולם מנגד חלק מן הנוכחים אמרו כי צריך להגיש נגדו תלונה ולחקור אותו במשטרה.

בריאיון לתוכנית "הצינור" בערוץ 13 אמר חודק: "אם יכפו עליי דיקטטורה – אני אלחם. גם עם נשק אם צריך". בתשובה לשאלה האם יירה באנשים, ענה עורך הדין: "אעשה כל מה שצריך כדי שלא תהיה פה דיקטטורה. אם תהיה פסקת התגברות והשתלטות על ועדת מינויים לשופטי עליון – בעיניי זאת דיקטטורה. אני מקווה שהמחאה תועיל. אם זה לא יועיל – נעבור למרי אזרחי לא אלים, אם זה לא יועיל – נעבור למרי אזרחי אלים, ואם יכפו עליי למרות זאת דיקטטורה – אני אלחם".

לפני חודש כתב חודק בטוויטר: "אנחנו במלחמה. הממשלה אסרה מלחמה על למעלה ממחצית העם. אם היא רוצה מלחמה – היא תקבל אותה. לא לפשרות למיניהן, גם אם הן מוצעות מכוונות טובות. נילחם עד שהממשלה תוריד מסדר היום את החקיקה להרס הדמוקרטיה או לפחות תשהה אותה. אז יהיה מקום לדון בפשרה".

תגיות:נשקהרפורמה המשפטיתדוד חודק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה