חדשות בארץ

נתניהו חנך את שגרירות צ’אד בישראל: "רגע היסטורי שממשיך מגעים של שנים"

ראש הממשלה לנשיא צ'אד: "היו לנו שיחות מצוינות אתמול. השגרירות החדשה תחזק עוד יותר את היחסים בינינו". שר הביטחון יואב גלנט: "רוחות השינוי של הסכמי אברהם נושבות גם ליבשת אפריקה"

נתניהו ודבי (צילום: חיים צח / לע"מ)נתניהו ודבי (צילום: חיים צח / לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום (רביעי) את שגרירות צ'אד בישראל יחד עם נשיא צ'אד מהמט דבי.

"זהו רגע היסטורי שממשיך מגעים של שנים במהלכם גם ביקרתי בצ'אד", אמר נתניהו בטקס. "אנחנו מחזקים את החברות בינינו בתחומי ביטחון למען שלום ושגשוג. היו לנו שיחות מצוינות אתמול. השגרירות החדשה תחזק עוד יותר את היחסים בינינו. אני מברך אותך ומקווה לראות אותך בקרוב בצ'אד".

מוקדם יותר נפגש שר הביטחון יואב גלנט עם נשיא צ'אד, שר ההגנה דאוד יאיא ברהים ושר החוץ סאלח אנדאדיף. בפגישה נדונו אתגרים ביטחוניים משותפים, תוך התמקדות במאמצים שמשקיעות המדינות בלחימה כנגד טרור. גלנט הדגיש את חשיבות צמצום השפעת איראן וחיזבאללה באזור הסאהל, כמפתח להבטחת יציבות וסיכול ייצוא הטרור. 

"מברך את נשיא צ'אד על החלטתו החשובה לפתוח שגרירות בישראל", אמר גלנט. "רוחות השינוי של הסכמי אברהם נושבות גם ליבשת אפריקה. צ'אד וישראל מתמודדות מול אתגר משותף של לחימה כנגד הטרור".

שר הביטחון הוסיף כי "לקשרים בין ישראל לצ'אד חשיבות עבור הלחימה העולמית בטרור. הידוק היחסים בין המדינות ופתיחת שגרירות צ'אד בישראל היא צעד ראשון בדרך לבניית קשרים עם מדינות נוספות באפריקה".

תגיות:יואב גלנטצ'אדבנימין נתניהומהמט דבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה