חדשות בריאות

זה סופי! אלו התסמינים הנפוצים של לונג קוביד

דפיקות לב, נשירת שיער והשמנת יתר: מתוך 47 תסמינים בריאותיים שהופיעו אצל חולים שסבלו מלונג קוביד, החוקרים הצליחו לצמצם את הרשימה ל-7 תסמינים בלבד שקשורים ספיציפית לנגיף הקורונה

אא

מחקר שבוצע באוניברסיטת מיזורי ניסה לפתור את התעלומה שנקראת "לונג קוביד" (קורונה מתמשכת) וצמצם את רשימת התסמינים הארוכה ל-7 בלבד, שקשורים ספציפית לנגיף.

לפי ההערכות, חלק ניכר ממי שחלו בקורונה יחוו תופעות שעלולות להימשך שבועות או חודשים אחרי ההחלמה שיקשו עליהם לחזור לשגרה. תופעות אלה נקראות לונג קוביד,קורונה מתמשכת, למרות שבשלב זה המחלה כבר אינה מידבקת.

המחקר צמצם את 47 התסמינים המדווחים ל-7 בלבד. לדברי הצוות, נדרשה הבנה טובה יותר של ההשפעות ארוכות הטווח של הקורונה, שעדיין לא נעלמה מחיינו, ולכן הם ניתחו קבוצת חולים גדולה ומגוונת כדי לקצר את רשימת התסמינים הקשורים ללונג קוביד.

לאחר שעיבדו וניתחו את נתוניהם של 17,487 חולים שאובחנו עם קורונה ב-112 מתקני בריאות בארה"ב לפני ה-14 באפריל 2022, החוקרים קלטו 47 מהבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר שדווחו. לאחר מכן הם ערכו השוואות על הסימפטומים המדווחים.

לאחר בחינת הנתונים שלהם, הצוות מנה את שבעת התסמינים הנפוצים ביותר של קורונה מתמשכת:

דפיקות לב

עייפות

נשירת שיער

כאבי מפרקים

כאבים בחזה

קוצר נשימה

השמנת יתר

צ'י-רן שיו, אחד מעורכי המחקר, אמר כי "למרות מספר עצום של תסמיני קוביד ארוך שדווחו בעבר על ידי מחקרים אחרים, מצאנו רק כמה תסמינים הקשורים ספציפית לנגיף שגורם לקורונה. לפני שבדקנו את הנתונים, חשבתי שנמצאה כמות מספקת של התסמינים הקשורים ספציפית לקוביד ארוך, אבל זה לא היה המקרה".

"כעת, חוקרים יוכלו להבין טוב יותר כיצד SARS-CoV-2 עשוי להשתנות או להתפתח על ידי יצירת קשרים חדשים שאולי לא ידענו עליהם קודם לכן. בהמשך נוכל להשתמש ברשומות רפואיות אלקטרוניות כדי לזהות במהירות תת-קבוצות של חולים שאולי יש להם מצבים בריאותיים ארוכי טווח אלה", הוסיף שיו.
צוות המחקר מקווה שממצאיהם יסייעו לרופאים ומטפלים לעזור  לחולים שפיתחו קוביד ארוך. הם גם אמרו שהתוצאות יכולות לשמש בסיס למחקר עתידי על המצב המתמשך.

מוקדם יותר החודש, מחקר אחר גילה שרוב תסמיני הקורונה הארוכים, המתפתחים לאחר זיהום קל ונמשכים מספר חודשים, חולפים בסופו של דבר תוך שנה.

תגיות:קורונהלונג קוביד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה