חדשות בארץ

היום: הממשלה תשיב לבג"ץ אם תפנה את חאן אל-אחמר

היום תשיב המדינה לבג"ץ האם תפנה את המאחז הבלתי חוקי. אתמול נחשף כי המחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים קיבל סיוע מתושבי חאן אל-אחמר

  • י' שבט התשפ"ג
חאן אל-אחמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חאן אל-אחמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המדינה אמורה למסור היום (רביעי) לבג"ץ את תשובתה בעניין פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר. 

כזכור, לפני 10 חודשים הוציא בג"ץ צו ביניים שחייב את שר הביטחון הקודם בני גנץ להתייצב בבית המשפט ולהסביר מדוע המדינה לא מפנה את היישוב הבלתי חוקי כפי שהתחייבה. לפני 4 חודשים, בחודש אוקטובר, ניתנה למדינה דחייה נוספת בשל חילופי הממשלה.

אתמול נחשפו פרטים חדשים אודות פיגוע המטענים הכפול בירושלים, בו נרצחו אריה שצ'ופק וטדסה טשומה הי"ד. במהלך המצוד אחר המחבל אסלאם פרוח שביצע את הפיגוע עלה חשד כי הבדואים בסביבת חאן אל-אחמר לא דיווחו ואף סייעו למחבל להימלט.

גורם ביטחוני צוטט בערוץ 7 באמרו כי הבדואים לא שיתפו פעולה עם כוחות הביטחון, אך פעולות החקירה שנעשו במרחב הובילו למציאת אמל"ח באזור, פרטי לבוש ואת האופנוע שאיתו נמלט המחבל לאחר הנחת המטענים.

אנשי יחידת מרעול שערכו סריקות בשטח גילו את האופנוע של המחבל מוסתר במערה אשר צמודה לחאן אל-אחמר, עשרות מטרים בודדים מהמאחז הלא חוקי. למרות העובדה שרבים במקום ידעו על הימצאות האופנוע באזור, תושבי המאחז הלא חוקי לא שיתפו פעולה עם כוחות הביטחון, ואף הסתירו מידע.

הגורם הביטחוני הדגיש כי המחבל שהה בחאן אל-אחמר ותושבי החאן והאזור ידעו על הימצאותו במקום, ויתכן שאף סייעו לו.

חאן אל-אחמר הוא מאחז בדואי בלתי חוקי הנמצא בסמוך לכביש 1, בין כפר אדומים למישור אדומים. בג"ץ קבע בעבר שהמבנים במקום אינם חוקיים ואישר צווי הריסה נגדם, אך דבר זה לא נעשה עד כה בממשלות הקודמות שנכנעו ללחצן של מדינות זרות. כאשר אישר בג"ץ דחייה של חצי שנה בהכרעה על הפינוי, מתח השופט נעם סולברג ביקורת על העובדה שהסוגיה טרם נפתרה: "שוב חוזר הניגון – הוא צורם", כתב.

תגיות:בדואיםחאן אל-אחמרמאחז בלתי חוקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה