מעניין

לא רק הכבשים בסין: נמלים תועדו כשהן צועדות במעגלים - לא תאמינו מדוע

תופעה מוזרה של הליכה במעגלים נצפתה לא מזמן אצל חוואי בסין, שאמר שהכבשים שלו החלו ללכת במעגל בלי שום סיבה נראית לעין. מעניין לציין שהתופעה הזו תועדה גם אצל נמלים, אלא ששם יש סיבה, וגם אתם תופתעו כשתגלו מהי 

אא

בחודש נובמבר האחרון תועדה בסין תופעה מוזרה שזכתה למיליוני צפיות ברשת, והפכה בין רגע לויראלית: למעלה מ-12 יום, כבשים במכלאה תועדו כשהן צועדות במעגלים בכיוון השעון - יום ולילה רצוף, בלי שאף אחד יידע להסביר מה גורם להן לעשות זאת. 

התופעה התרחשה אצל חוואי בשם מר מיאו, ולדבריו הדבר החל ב-4 לנובמבר, כשכמה כבשים 'סטו' מהעדר והחלו לצעוד במעגלים. "אחרי כמה שעות ראיתי שעוד ועוד כבשים מצטרפות אליהן, ולא הבנתי למה. אחרי עוד כמה שעות, כבר כל העדר היה בתוך המעגל", סיפר מר מיאו. עוד הוסיף מר מיאו וסיפר כי אם זו הייתה 'שפה' כלשהי של הכבשים, הרי שגם כבשים אחרות מתוך 34 המכלאות שלו, היו מצטרפות למעגל. 

עם זאת, לדבריו רק עדר אחד מתנהג בצורה כזו, בעוד כל שאר 33 העדרים במכלאות האחרות, מתנהגים רגיל.

כעת, כך מסתבר, התופעה הזו נצפית גם בנמלים, ומכונה 'ספירלת מוות' או מעגל המוות - לא בכדי. 

כפי שתוכלו לראות בסרטון המצורף - הנמלים הולכות בסיבוב בלי הפסקה. מדוע זה קורה בעצם? אז הנה כמה עובדות שיעזרו לכם להבין מה קורה כאן: בשל העיוורון בו הן לוקות - הנמלים לא באמת יכולות להחליט על דעת עצמן 'לאן ללכת'. הן הולכות אחת אחרי השנייה ב'הנחה' שמי שמובילה את כל המצעד הזה, יודעת לאן הולכים. 

איך הן יודעות לאן ללכת? הן מריחות את דרכן באמצעות מולקולות ריח שמופרשות כל העת על ידי הנמלים ש'יודעות'  לאן הולכים. 

הבעיה מתחילה כאשר הנמלים האלה מאבדות פתאום את הריח, ומכאן גם את השביל. 

ובגלל שהן עיוורות, כאמור, הנמלים ממשיכות לצעוד בספירלה, בלי מטרה וכיוון, בלי שיהיה להן מושג שהדרך החוצה חייבת להיות בכיוון יציאה מהמעגל. 

אז מדוע הוא נקרא 'מעגל המוות'? ניחשתם נכון. 

הנמלים שהן מחוסרות 'דעה' משל עצמן, פשוט ממשיכות לצעוד את דרכן במעגל, בסיבובים שלא נפסקים, עד שהן מתעייפות ומתות. פשוט כך. 

 

תגיות:מעגליםנמלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה