חדשות בארץ

נתניהו: הרפורמה המשפטית תחזק את כלכלת ישראל

ראש הממשלה דחה את האזהרות מפני פגיעת הרפורמה המשפטית בכלכלת ישראל: "אני קורא לאופוזיציה, תנהגו באחריות. למשקיעים אני אומר, המשיכו להשקיע, זה ישתלם לכם"

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:04)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, בה התייחס לאזהרות של נגיד בנק ישראל, לפיהן הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה עלולה לפגוע בכלכלתה. במסיבת העיתונאים השתתפו שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החוץ אלי כהן ושר הכלכלה ניר ברקת.

"בימים האחרונים אני שומע חשש לגבי השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו, ואני מבקש להעמיד דברים על דיוקם", פתח נתניהו את דבריו. "האמת היא בדיוק הפוכה. המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה אלא יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות בעולם, למקום בו הייתה בעצמה במשך חמישים שנה".

"לאורך השנים אנשים רבים טעו. גם לפני 20 שנה, בתחילת הרפורמות הכלכליות הגדולות שהובלנו, צפיתי שיהיה לנו מאבק קשה מול חסמים של עודף רגולציה ועודף משפטיזציה, שמקשים עלינו לממש את מלוא הפוטנציאל הכלכלי שלנו", הצהיר נתניהו. "הצעד המהפכני של הוצאת הגז מהמים התעכב במשך שנים בגלל עודף משפטיזציה, שלוותה בזעקות השבר של האופוזיציה. אני אישית נאלצתי ללכת לבית המשפט העליון כדי להיאבק בניסיונות למנוע את הוצאת הגז מהמים, בנושא שספק אם בכלל היה צריך להגיע לבית המשפט".

נתניהו הוסיף כי "תהליכים משפטיים מיותרים עיכבו במשך שנים פרויקטים תשתייתיים ענקיים נוספים, כמו כביש 6, הרכבת המהירה בין תל אביב וירושלים. פרויקטים שהקלו על חייהם של מיליוני אזרחים ושינו את פני החברה והכלכלה בישראל נעצרו ועוכבו במשך שנים בגלל עודף משפטיזציה. עודף המשפטיזציה בישראל הוא כמו חול בגלגלי הכלכלה הישראלית".

"אני מדגיש שוב, הרפורמה המשפטית נועדה להחזיר את ישראל למשפחת הדמוקרטיות המובילות בעולם. היא תחזק את שלטון החוק, היא תחזיר את האיזון בין הרשויות. אנחנו מחויבים לעצמאות בית המשפט, שתישמר ותהיה זהה למקובל הדמוקרטיות המובילות בעולם. איש לא יפגע בזכויות הקניין ובכיבוד ההסכמים, שהם ערכים מקודשים עבורנו והם המבחן הקריטי למשקיעים לאורך זמן. לכן אין שום סיבה להפחדות, אין מקום לחוסר האחריות של האופוזיציה שמלבים צונאמי של שקרים על קריסה כלכלית כביכול".

ראש הממשלה ציין עוד: "יריבינו הפוליטיים מנסים לייצר תבהלה שתפגע בנו כלכלית, הם מוציאים דיבת ישראל בעולם בלי להניד עפעף. בניגוד להפחדות שלהם, על ציר הזמן השווקים הרבה יותר חכמים. היינו בסרט הזה כבר כמה פעמים. בעשור הקודם, יריבינו הפוליטיים הזהירו שאם לא נעשה ויתורים מפליגים לפלסטינים - נקבל צונאמי פוליטי שיוביל מהר מאוד לצונאמי כלכלית נורא. בפועל, ההיפך הגמור קרה: ארבעה הסכמי שלום היסטוריים על מדינות ערב, ופריחה מדינית וכלכלית חסרת תקדים".

"אני מזכיר גם את הבכי והנהי נגד מדיניות הממשלה בראשותי בזמן הקורונה. הוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה, הבריאותית והכלכלית. גם במקרה הזה, עשינו זאת למרות המשפטיזציה ולא בזכותה. אני קורא לאופוזיציה: תנהגו באחריות, תפסיקו לפגוע בכלכלת ישראל. למשקיעים אני אומר: המשיכו להשקיע בכלכלת ישראל – זה ישתלם לכם", סיכם נתניהו.

שר האוצר סמוטריץ' דיבר אחרי נתניהו, ותקף את הביקורת על הרפורמה המשפטית: "יש קלישאה שחוקה, לפיה שקר שחוזרים עליו שוב ושוב הופך לאמת. נתוני המקרו הפנטסטיים של מדינת ישראל, והעובדה שמי שהשקיע כאן בעשורים האחרונים הרוויח בגדול, הם תוצאה של מדיניות ממשלתית עקבית טובה. מדיניות שצמצמה את ההוצאה הציבורית וטייבה את הרכבה. הפחתנו את החוב הלאומי, ואנחנו נמשיך את אותה מדיניות אחראית של תקציב טוב, מוטה צמיחה ותשתיות".

"אנחנו עובדים קשה ומגבשים חבילה של רפורמות ענקיות בכלכלה הישראלית שיובאו בצמוד לחוק ההסדרים, כאלה שיפחיתו רגולציה, יחזקו את התחרות ויקלו מאוד לעשות עסקים. נמשיך להוביל את הכלכלה הישראלית, ודווקא על רקע חוסר הוודאות בשווקים בעולם, מדינת ישראל תהיה אי של יציבות, ודאות ואחריות, ותהיה המקום הנכון ביותר לשים בו את הכסף".

בהתייחסו לביקורת החריפה באופוזיציה על הרפורמה, הוסיף סמוטריץ': "יש לנו ויכוח פוליטי. זה ויכוח על כוח. יש מי שהתרגלו לקבל המון כוח דרך שליטה על מוקדי כוח מסוימים, והכוח הזה עכשיו חוזר לעם. נתווכח על זה, תצעקו – אבל אל תהיו שורפי אסמים. אל תפגעו במדינת ישראל בכוונת מכוון. לא תצליחו כי הכלכלה שלנו חזקה. זה שיש מתוכנו אנשים שהולכים בכל מקום ומנסים לייצר מגמה שתדרדר את הכלכלה והאמון - זה חוסר אחריות כלפי מדינת ישראל".

שר החוץ כהן אמר כי קיבל פניות מיותר משש מדינות ליצור עם ישראל הסכמי סחר שלא היו עד היום: "כולן מביעות אמון בכלכלה הישראלית. כל המנהיגים שאני מדבר איתם מברכים על היציבות השלטונית במדינת ישראל, אף אחד לא הזכיר את הרפורמה המשפטית. גם מדינות שאין לנו עימן יחסים דיפלומטיים מתכננות להעלות את דרג היחסים איתנו - בעיקר בזכות הכלכלה. הקמפיין האופוזיציוני נועד לפגוע בשם של ישראל בעולם. אני קורא לראשי האופוזיציה לכבד את ההכרעה הדמוקרטית של העם ואת הממשלה הנבחרת. הניסיון לפגוע במדינת ישראל בעולם על ידי שקרים והשמצות הוא דבר בזוי".

שר הכלכלה ניר ברקת התייחס למחאה של אנשי הייטק נגד הרפורמה: "ההייטק היה וימשיך להיות הקטר המוביל של הכלכלה הישראלית. אני מציע לכולם, מימין ומשמאל, להפסיק להשתמש בכלכלה ובהייטק לצרכים פוליטיים ולאג'נדות אישיות. תוציאו את הכלכלה מהוויכוח הפוליטי, אל תנסרו את הענף שעליו כולנו יושבים".

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה