פיתוח האישיות

הקול בראש: "יפית חשבה שבכל יום היא הולכת למות"

החרדות ניהלו את חייה של יפית: אנשים ברחוב נראו לה מחבלים, היא לא האמינה שתתחתן, וכך המוח שלה התרגל לחשוב שלילי. בשיטה פשוטה וייחודית היא למדה כיצד "לתכנת" מחדש את המוח לחשוב טוב, ולשנות את חייה

  • כ"ה ניסן התשפ"ג
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

יפית (שם בדוי) הגיעה להידברות כשהיא ספוגה במחשבות רעות: כשאנשים דיברו אליה, היא חשבה שיש להם כוונות לא טובות, כשהיא ראתה אדם ברחוב, היא חשבה שאולי הוא יתקוף אותה, היא מיעטה להישאר לבדה בביתה מרוב פחד, ואפילו כשהיו לה הצלחות בחיים, היא חשבה שזה בטעות. "למעשה, ברירת המחדל של המוח שלה ניבאה שחורות מלכתחילה, וכך המוח התרגל באופן 'טבעי' לבחור בכל מצב את נתיבי החשיבה השלילית," מסבירה סילביה ברדה, מאמנת, מומחית לניהול מערכות יחסים בכל מעגלי החיים, מרצה ומאסטר טריינרNLP  בהידברות.

איך למעשה אפשר לתקן את הנזק שנעשה למוח מריבוי חשיבה שלילית לאורך השנים?

"כדי לענות על השאלה, נחזור כמה שנים אחורה. בשנים הראשונות של החיים המקצועיים שלי כיועצת, מילאתי את תפקידי במתן עצות מקצועיות: אמרתי לנשים שהגיעו אליי, מה לעשות: לומר כך או אחרת, לא לבקר, לא לשפוט, לומר מילים יפות וטובות ולחשוב טוב. למעשה אלו היו הוראות הפעלה, שברוב המקרים החזיקו מעמד לזמן קצר. נשים הבינו כיצד לפעול, אך לא תמיד הצליחו ליישם את העצות לאורך זמן.

כך, הבינה סילביה ברדה, שהיא תוכל להשפיע על נשים לחשוב טוב ולחיות טוב רק כאשר הן ישנו את החשיבה שלהן מהיסוד, ואז הן פחות תזדקקנה להנחיות נקודתיות לכל מצב ומצב בחיים. "כפי שהמוח התרגל לחשוב רע באופן אוטומטי, הבנתי שאפשר למקד אותו לחשוב טוב באופן אוטומטי. למה הדבר דומה? כשאדם מזיז את ידו, הוא הרי מקבל פקודה מהמוח לעשות זאת, כך מחשבות שנולדות במוחנו, מקבלות ממנו פקודה: איזו פרשנות לפרש, ולאיזה מקום לקחת את המצב שנוצר."

התובנה הזו הביאה סילביה לפתח שיטה כיצד למקד את המוח בחשיבה חיובית. "זה בדיוק אותו הדבר למשל כאשר אדם מעוניין לרכוש רכב. הוא ממוקד מטרה, ואז באופן טבעי, רכבים מתאימים נראים לנגד עיניו. באותו אופן אישה שעתידה ללדת, תזמן לעצמה נשים הרות בכל רחבי השכונה שלה, תשמע לפתע מידע חשוב שקשור ללידה וכו', כי המוח שלה ממוקד בכיוון מסוים. הרעיון הוא שמה שאני מתמקדת בו, הוא הדבר שאני רואה.

איך בפועל השיטה הזו עובדת?

"כדי למקד את המוח בחשיבה חיובית שתבוא בקלות צריך לתרגל תרגיל יומיומי, ידידותי, מהנה וחביב, המורכב משישה חלקים, מעין כפתורים שעליהם האישה לוחצת כדי לפתוח לעצמה שערי חשיבה חיובית. כך, הקולות בראש משתנים: מקולות חוסמים שמונעים להתקדם, לקולות בריאים ומאוזנים שנותנים לנשים אוויר לנשימה, ואז הכל משתנה. כשיפית, הבחורה שהגיעה אליי לעזרה, תרגלה את תרגיל 'הקול בראש', היא הצליחה ב"ה לקבל בחזרה את החיים המקוריים שאמורים היו להיות לה – חיים של שלווה ובריאות הנפש. יפית העידה שאם בכל זאת כאחד האדם, קפצו לה מחשבות לא טובות בעקבות אירוע מסוים, היה ברשותה ארגז כלים עשיר של דרכי התמודדות עם המחשבות, וכך היא הצליחה".

כך, כשיפית מצוידת בתרופת פלא שיש לה בכיסה, ללא תופעות לוואי, מעין תמצית שהיא יכולה להעיזר בה בכל עת הצורך, היא הצליחה לזמן לעצמה חוויות טובות, להגיע לרמת איכות חיים גבוהה, ולהבין שהכל זה בזכות הקול בראש.

כיהודיות אנו מאמינות שהכל לטובה, ואין יאוש בעולם כלל. בואי לפגוש את סילביה ברדה, פרי כהן והנטורופתית זוהרה שרביט בערב של תקווה והתחדשות, ביחד עם משמח הלבבות, הרב יעקב חמו והפסיכותרפיסטית ענת דורון. אל תשאירי את החברות מאחור. לחצי כאן או התקשרי 073-222-1240

תגיות:פיתוח האישיותחשיבה חיובית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה