חדשות בארץ

היועמ"שית לראש הממשלה: "עליך לפטר את דרעי מהממשלה, בהתאם לפסיקת בג"ץ"

היועצת המשפטית לממשלה הורתה לנתניהו לפטר את שר הפנים והבריאות אריה דרעי מתפקידיו

  • כ"ו טבת התשפ"ג
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הורתה הבוקר (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הפנים והבריאות, יו"ר ש"ס אריה דרעי, מתפקידיו בממשלה, ולמנות שרים אחרים במקומו.

נתניהו לא יוכל להשאיר את תיקי הפנים והבריאות בידיו, בשל ההליכים המשפטיים נגדו.

כזכור, בית המשפט העליון פסק אתמול פסיקה שעוררה סערה, ופסל את מינויו של אריה דרעי לשר בממשלה. דרעי יצטרך להתפטר מתפקידו כשר הבריאות ושר הפנים ויצטרך לחזור לכהן כחבר כנסת מן המניין.

מפלגת ש"ס הודיעה בתגובה כי היא לומדת את ההחלטה ותחליט על צעדיה לפי הנחיית מועצת חכמי התורה. ראש הממשלה נתניהו הגיע לביתו של דרעי כדי לחזקו. לאחר מכן הגיעו לביתו של דרעי חברי מועצת גדולי התורה כדי לעודדו.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תיקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק".

ח"כ דני דנון, יו"ר הליכוד העולמי, אמר הבוקר כי "פסילת דרעי נותנת לנו את הדלק במלוא המרץ להתחיל את הרפורמה המשפטית של לוין. בירושלים יש שופטים ויש מחוקקים - לנו יש את הכוח לחוקק וכך יקרה", אמר דנון.

שעות ספורות לאחר פסיקת בג"ץ אמר דנון כי מדובר באירוע דרמטי, גם פוליטי וגם משפטי: "יש שופטים בירושלים, מכבדים את פסיקת בית המשפט, אבל יש גם מחוקקים בירושלים. אני מאמין שנראה תגובה של המחוקקים לפסק הדין שנכתב לפני שעה קלה. קודם כל אני קורא לחבריי, שחלקם מביעים זעם וסערת רגשות, אנחנו נקיים את פסק הדין, אין ספק בכך. גם כשבית המשפט טועה אנחנו מכבדים את פסק הדין, אבל בהחלט יש לנו את הסמכות לחוקק וזה מה שיקרה עכשיו. נסלול את דרכו של דרעי חזרה לממשלה".

תגיות:אריה דרעיהיועצת המשפטית לממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה