חדשות בעולם

"לא נותרה בי אנרגיה": ראש ממשלת ניו זילנד התפטרה במפתיע

ראש ממשלת ניו זילנד הודיעה על התפטרותה: "אני יודעת מה התפקיד הזה דורש ואני רק בת אדם. פוליטיקאים הם בני אדם"

  • כ"ו טבת התשפ"ג
בעיגול: ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן (צילומים: shutterstock)בעיגול: ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן (צילומים: shutterstock)
אא

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה הלילה (חמישי) כי היא מתפטרת מתפקידה. בהצהרה שמסרה לתקשורת המקומית אמרה כי "לא נותרה בי אנרגיה למלא את התפקיד, ומבחינתי הגיע הזמן שאעזוב".

במסיבת העיתונאים שכינסה ארדרן, היא אמרה כי היא מצפה מראש הממשלה החדש שיושבע במקומה במהירות האפשרית, וכי היא לא תתמודד בבחירות הבאות באוקטובר מטעם המפלגה. "קיוויתי למצוא במהלך חופשת הקיץ אנרגיה למלא את התפקיד לא רק לשנה הקרובה, אלא לעוד קדנציה נוספת, אך לא מצאתי את הכוחות", אמרה. "עם תפקיד כה חשוב באה גם האחריות לדעת מתי אתה האדם הנכון להוביל ומתי אתה לא. אני יודעת מה התפקיד הזה דורש ואני רק בת אדם. פוליטיקאים הם בני אדם".

"ההחלטה שלקחתי הייתה רק שלי", הוסיפה ארדרן, "להוביל מדינה זאת זכות שרק מעטים השיגו אי פעם, אך גם מדובר באתגר הקשה ביותר. אי אפשר לעשות את העבודה הזו אלא אם כן יש בכם את כל הכוחות להתמודד עם כל אתגר שיגיע. כבר אין בי את הכוחות הללו".

כשנשאלה ארדרן איך תרצה שאזרחי ניו זילנד יזכרו את מנהיגותה, ענתה: "כמי שתמיד ניסתה להיות אדיבה, אמפתית ואופטימית מצד אחד, אבל גם חזקה, החלטית וממוקדת. ובעיקר כמנהיגה שידעה מתי הגיע הזמן ללכת".

ארדרן הפכה לראש הממשלה הצעירה בעולם כשנבחרה לתפקיד בשנת 2017 בגיל 37. ארדרן התפרסמה בעולם בעקבות מדיניות מוצלחת שהנהיגה לבלימת התפשטות מגפת הקורונה במדינה. היא אף דחתה את חתונתה בגל האומיקרון, באמרה: "אלה החיים. אנשים עוברים דברים קשים יותר".

 
תגיות:ניו זילנדג'סינדה ארדרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה