חדשות בארץ

סערה במערכת הפוליטית בעקבות פסילת דרעי: "בית המשפט קבע שהבחירות חסרות משמעות"

במערכת הפוליטית מגיבים בסערה לפסק הדין של בג"ץ, שפסל את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר. תנועת ש"ס: "פסילה שערורייתית". שר המשפטים יריב לוין: "הפסיקה רומסת את הצבעתם של קרוב ל-400 אלף איש מצביעי ש"ס"

דרעי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)דרעי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:01)

המערכת הפוליטית מגיבה בסערה לפסק הדין של בג"ץ, שהחליט היום (רביעי) לפסול את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר.

מתנועת ש"ס נמסר: "נפל דבר בישראל. בית המשפט העליון, המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות. מצביעי ש"ס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לש"ס בראשות אריה דרעי".

"היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית. הפסילה השערורייתית של יו"ר ש"ס מכהונת שר איננה רק פגיעה אישית בדרעי אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי ש"ס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט".

"תנועת ש"ס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג"ץ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה. ש"ס לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה".

ראשי מפלגות הקואליציה הוציאו הודעה משותפת בה נכתב כי הם מחזקים את דרעי וסיעת ש"ס: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן ונסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד".

"מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי. אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".

 

לוין: "בג"ץ רומס את הצבעת"

 

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, הגיב: "היום בשעה 16:00, קיבלו רבים מאזרחי ישראל הודעה אבסורדית מבית המשפט העליון, לפיה הצבעתם בבחירות שהתקיימו לפני חודשיים - בוטלה. הפסיקה שניתנה היום רומסת לא רק את הצבעתם של קרוב ל-400 אלף מצביעי ש"ס, אלא גם את בחירתם של רוב אזרחי ישראל, אשר ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והצביעו בעד ממשלה בראשות נתניהו, אשר אריה דרעי שותף בכיר בה".

"צר לי מאוד על כך שראשי מערכת המשפט לא מצאו גם הפעם לכבד את הכרעת העם, את שיקול דעתו של ראש הממשלה, ואת החלטת הכנסת שהביעה אמון בממשלה המכהנת", תקף לוין. "אעשה את כל הדרוש על מנת שהעוול הזועק לשמים שנעשה לרב אריה דרעי, לתנועת ש"ס ולדמוקרטיה הישראלית - יתוקן במלואו".

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב: "בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה והאמת שככה זה נראה היום. לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית 10 שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל, והחלטת בג"ץ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות – היום הובהר שבית המשפט, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו".

שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, מסר: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, כתב בטוויטר: "מאות אלפים מאזרחי ישראל הלכו לקלפי, בחרו בצורה דמוקרטית באריה דרעי, ובית המשפט העליון החליט לבטל את הצבעתם. הרפורמה המשפטית נדרשת עכשיו, יותר מתמיד. חייבים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט". 

בדגל התורה אמרו כי "שוב בית המשפט מתערב בדברים שאין לו סמכות אחרי שהכנסת חוקקה חוק יסוד. בג"ץ מקדיחים את תבשילם פעם אחר פעם ומתערבים בדברים לא להם. נתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים כדי שהרב אריה דרעי יכהן בממשלה".

ח"כ יצחק פינדרוס (דגל התורה) אמר: "השימוש בנימוק של חוסר סבירות מלמד שבית המשפט לא שומר הסף של החוק, אלא שומר הסף של האג'נדה הפוליטית שלו. נעשה לשר הרב אריה דרעי עוול. תימצא הדרך להמשך מנהיגותו ותרומתו האדירה לממשלת ישראל משולחן הממשלה".

יו"ר נעם, סגן השר אבי מעוז, מסר: "בית המשפט העליון שוב שם את עצמו מעל החוק. היום יותר מתמיד כולם מבינים: הרפורמה המשפטית הכרחית להמשך קיומה של הדמוקרטיה הישראלית".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תיקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק".

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, מסרה: "ברור שהחלטת בית המשפט קשה לאזרחיות ואזרחים רבים. אבל במדינה דמוקרטית, מכבדים את הכרעת בית המשפט, מימין ומשמאל. כולם שווים בפני החוק. על נתניהו ודרעי להפגין אחריות ולכבד את הכרעת בית המשפט. כל החלטה אחרת היא מרד של הממשלה במדינת ישראל ומתן הכשר לכל אדם לעבור על החוק ולא לכבד החלטות בית משפט".

תגיות:בג"ץאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה