נטורופתיה ורפואה טבעית

לא רק במטבח: איזה שמן נקרא האנטיביוטיקה של הטבע?

לא תמצאו אותו במדפי הסופר ליד בקבוקי שמן הקנולה, אך בחנויות טבע הוא בהחלט תופס מקום של כבוד על המדפים. ניתן לצרוך אותו במגוון צורות, כמו כמוסות, כדורים ואפילו תרסיס, כשהמטרה היא אחת: לעזור לכם לעבור את החורף הזה בשלום

(צילום: shurtterstock)(צילום: shurtterstock)
אא

את שמן האורגנו הכרתי לפני כמה שנים כתרופה להליקובטר, חיידק מציק מאוד שיושב במערכת העיכול וגורם לאנשים רבים ייסורים וכאב. נטורופת מומחה שביקרתי אצלו הציע לי טיפול שמשלב, בנוסף לשינוי תזונתי, כמוסה או שתיים של שמן אורגנו מדי יום. למרבה הפלא והשמחה – זה עבד. שנים של ייסורים (מי שסובל מהליקובקטר יודע) הגיעו לקיצן.

בהמשך גיליתי ששמן האורגנו מועיל גם לכאבי גרון. חברה, שסיפרתי לה על דלקות גרון חוזרות ונשנות, המליצה לי לקחת אותן כמוסות בדיוק. הייתי סקפטית, אך לא היה לי מה להפסיד. ניסיתי וראיתי כי טוב. שמן האורגנו התגלה כהצלה של ממש. התחלתי לחקור קצת בנושא, וגיליתי שישנן חברות רבות שמייצרות את השמן, ולא, הוא לא להיט חדש בעולם הרפואה. במשך אלפי שנים נהגו להשתמש בשמן האורגנו נגד דלקות וזיהומים - היום זה פשוט מוכח מחקרית.

(צילום: shurtterstock)(צילום: shurtterstock)

שמן הפלא

אז על מה בעצם מדובר? שמן אורגנו, כמו שוודאי הבנתם, אכן מופק מצמח האורגנו, שנקרא גם אֲזוֹבִית פְּשוּטָה. האורגנו הוא שיח רב-שנתי ממשפחת השפתניים, שגדל פרא באזורים הרריים בארצות הים התיכון. יש לו תפרחת סגולה, והוא יכול להגיע לגובה של 80 ס"מ. טעמו ארומטי, מריר ועוצמתי מאוד. רובנו מכירים את האורגנו כצמח תבלין ולו שימושים רבים במטבח הים תיכוני.

בתקופה העתיקה השתמשו בו רבות כצמח מרפא למצבים שונים ובפרט זיהומים, בעיות במערכת העיכול והפרעות נשימה. היוונים נהגו להשתמש בצמח לטיפול בפצעים, כאבי ראש, שרירים, כאבי התקררות, דלקות וזיהומים שונים כמו שיעול וברונכיט. ברפואה הסינית השימוש היה נפוץ לטיפול בחום, הקאות, ואפילו צהבת.

(צילום: shurtterstock)(צילום: shurtterstock)

במהלך השנים נחקרו המרכיבים הפעילים בצמח, ביניהם קרווקרול ותימול - שני חומרים שהוכחו מחקרית כבעלי תכונות אנטי ויראליות, אנטי בקטריאליות ואנטי פטרייתיות. אך התכונה החשובה ביותר ככל הנראה היא העובדה שהשמן נחשב לנוגד חמצון עוצמתי המקנה לגוף הגנה מדהימה מפני רדיקלים חופשיים (רעלים המגיעים מתזונה לקויה, קרינה ועוד).  

איך משתמשים?

בעקרון, השמן זמין לקנייה בכל חנות טבע, אך כדאי מאוד להתייעץ עם נטורופת לגבי אופן הטיפול. לכל חברה מינון משלה, ובעוד חברות מסוימות מוכרות קפסולות של השמן, תוכלו למצוא את אותו המוצר גם בבקבוק קטן עם טפטפת. השמן חריף מאוד ודורש התייחסות מתאימה. בדרך כלל את השמן הנזיל יש למהול במים לפני השימוש, וכאמור, להתייעץ עם מומחה לגבי אופן השימוש הטוב ביותר עבורכם.

(צילום: shurtterstock)(צילום: shurtterstock)

אם אתם לוקחים את השמן להתקררות או שיעול מציק שלא עובר, שלבו אותו עם מנוחה ותזונה מרובת נוזלים, וחזקו את הגוף גם בוויטמין סי. ואל תשכחו את החשוב מכול – תפילה ותהילים לרפואה - עובדים טוב יותר מכל תוסף או תרופה. בהצלחה!

תגיות:אנטיביוטיקהשמן אורגנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה