הרבנית חגית שירה

יום של טיפול שורש רוחני: בעשרה בטבת יש הזדמנות שכדאי לא להחמיץ

צום עשרה בטבת הוא צינור ישיר לתשעה באב. איך יהיה תשעה באב תשפ"ג? האם שוב נשב על הרצפה בצער...? זכרי, זה בידיים שלך. אפשר עוד לבקש שהשנה בע"ה לא נצום, ושתשעה באב יהפוך לנו ליום שמחה וחג

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביום שלישי יחול צום עשרה בטבת. עשרה בטבת נתפס אצלנו כעוד יום של צום, זכר למצור. לא עושים ממנו עסק גדול מדי ולא מתכוננים לקראתו. כמו נשים רבות, יתכן שיש לך קולא ואת לא צמה, ולא מודעת כלל עד כמה היום הזה גדול ועד כמה הוא מסוגל בכל מה שקשור לעתיד שלך, ושל עם ישראל כולו.

ביום זה החל המצור על ירושלים. ביום הזה החל המסלול הנורא אל הגלות ואל החורבן. המצור היה איתות משמיים. הוא היה אמור לטלטל את ישראל, לעוררם לשנות דרכיהם, להתפלל ולהתחזק אבל העם נכשל והמצור הוביל לבסוף לבקיעת החומה, ומשם לגלות.

אומר החת"ם סופר שבכל שנה, בעשרה בטבת, מתכנסים בבית דין של מעלה, לדון על העתיד של עם ישראל, כן, אם לבנות לנו השנה את בית המקדש או לא, אם ניגאל השנה או חלילה, לא. זאת אומרת, עשרה בטבת הוא לא צום על העבר, אלא צום על העתיד להיות.

צום עשרה בטבת הוא צינור ישיר לתשעה באב. איך יהיה תשעה באב תשפ"ג? האם שוב נשב על הרצפה בצער...? זכרי, זה בידיים שלך. אפשר עוד לבקש שהשנה בע"ה לא נצום, ושתשעה באב יהפוך לנו ליום שמחה וחג.

הרב הצדיק אלימלך בידרמן אומר שחייבים להתעורר ביום הזה. ולזכור שכל מעשה וכל פעולה ביום הזה מטים את הכף על כל עם ישראל. זה יום שהוא טיפול שורש לחורבן ולצער הגלות. ביום הזה נזכור שבגלל שנאת חינם נחרב הבית ונגזרה הגלות, בגלל שנאת חינם ירדו לעולם צערים גדולים כל כך. בדידות. כאב. חולי. פרנסה לוחצת. רווקים ורווקות ואימהות שמחכות. בעשרה בטבת אפשר לטפל בשורש של כל הכאב הזה.

אז מה את עושה בעשרה בטבת? ראשית, אם את יכולה, כדאי לצום. שנית, את עושה טיפול שורש באהבת ישראל שלך. את שואלת את עצמך: במי פגעתי? את מי אני צריכה לחבק? את מחזקת את האהבה בבית ונועלת את הדלת בפני לשון הרע, שנאת חינם ורכילות.

הרב בידרמן מוסיף שחשוב ביום הזה לעצור ולעשות חשבון נפש - חורבן הבית הוא נפילה. עשרה בטבת הוא תחילת הנפילה! את בודקת... מה שורש הנפילות שלך? מה שורש החורבן שלך? את מבקשת מבורא העולם שיפקח לך את העיניים מה לתקן. מה לשפר. וכשיהודי מבקש חזק ברוחניות, פותחים לו משמיים, פוקחים לו את העיניים. וכשיראו בבית דין של מעלה את הרצון שלך ושל כל עם ישראל, ודאי ידונו אותנו ברחמים לגאולה כללית ופרטית בקרוב ממש. אמן.

תגיות:עשרה בטבתהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה