חדשות בארץ

נתניהו: "נחזיר את המשילות והביטחון האישי". לפיד: "אנחנו תיכף חוזרים". מתעדכן

מליאת הכנסת התכנסה הבוקר לשם השבעת הממשלה. בפתח הישיבה נואם ראש הממשלה העתידי בנימין נתניהו, שמציג את קווי היסוד של ממשלתו

  • ה' טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:56)

כמעט חודשיים לאחר הבחירות, היום (חמישי) בשעות אחר הצהריים תושבע ממשלתו השישית של בנימין נתניהו, זאת שנה וחצי לאחר שעזב את לשכת ראש הממשלה.

מליאת הכנסת נפתחה בשעה 11:00. ראשון הדוברים היה ראש הממשלה המיועד נתניהו, שהציג את קווי היסוד של הממשלה ה-37 וחלוקת התפקידים.

לקול צעקות האופוזיציה המיועדת שחבריה צועקים "בושה בושה, ראש ממשלה חלש", אמר נתניהו: ''הממשלה החדשה נחושה להחזיר את המשילות, השקט והביטחון האישי לאזרחי ישראל. אני שומע את הקינות הקבועות של האופוזיציה על 'סוף המדינה', 'קץ הדמוקרטיה', חברי האופוזיציה, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה – זאת מהות הדמוקרטיה''.

''משטר דמוקרטי נבחן קודם כל בנכונות של הצד המפסיד לקבל את הכרעת הרוב'', הוסיף נתניהו. ''בדמוקרטיה מסודרת מכבדים את כללי המשחק. ראינו זאת רק עכשיו במסגרת אחרת, במשחקי המונדיאל: אוהדי צרפת היו מאוכזבים כמוכם, אבל הם קיבלו את התוצאה. הם אפילו מחאו כפיים לנבחרת ארגנטינה. אני יודע שלא תמחאו כפיים אבל אני כן מצפה מכם שתכבדו את הכרעת הבוחר ושתפסיקו להמריד נגד הממשלה הנבחרת.

נתניהו הזכיר כי ''זאת הפעם השישית שבה אני מציג ממשלה בראשותי כדי לזכות באמון הכנסת. אני מתרגש כמו בפעם הראשונה. אני מודה למשפחתי היקרה והאהובה, רעייתי שרה שנמצאת כאן היום ותמיד נמצאת לצידי, מבניי יאיר ואבנר, שתמיד עומדים לצידי. יקירי נפשי, זאת הזדמנות נוספת לומר תודה - אתם משענת חיי ואני אוהב אתכם מאוד מאוד''.

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, נאם אף הוא: "בלב לא שקט אנחנו מעבירים את המדינה לידי הממשלה הנבחרת. אנחנו מעבירים לכם מדינה במצב מצויין. עם כלכלה חזקה, עם יכולות בטחוניות משופרות והרתעה עוצמתית, עם מעמד בינלאומי מהטובים שהיו פה אי פעם. תשתדלו לא להרוס את זה, אנחנו תיכף חוזרים.

''למרות כל האיומים ובניגוד לעבר, התעקשנו לקיים בירושלים את מצעד הדגלים בתוואי המקורי, קיימנו את חגיגות יום ירושלים כסדרן. שמרנו על הסטטוס-קוו בהר הבית, אבל מספר שיא של יהודים עלו לבקר בהר בשנה האחרונה. חודש הרמדאן עבר השנה בשקט'', הוסיף לפיד.

עוד אמר לפיד: ''הממשלה העלתה ב-50% את שכר החיילים. העברנו את תוכנית "ממדים ללימודים" – תוכנית שמממנת 75% מלימודי התואר ראשון לכל מי שהיה לוחם בצה"ל. בעיני זהו ביטוי לסדר עדיפויות לאומי, לכך שהממשלה שלנו הציבה בראש סדר העדיפויות שלה את המשרתים בצה"ל, את האנשים הצעירים המסכנים את חייהם כדי להגן על חיינו ועל גבולותינו''.

תגיות:יאיר לפידממשלהמליאת הכנסתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה