יהודה אייזיקוביץ

הבחירות מאחורינו וממשלה הוקמה. אז מדוע התקשורת משתוללת כעת?

שטף ההסתה האנטי חרדית שמציף את התקשורת מזעזע, ונראה כי התקשורת עושה כל מאמץ להכפיש בשיטתיות את החרדים. מה היא מנסה להרוויח מזה?

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מדי יום בשבועות האחרונים מערכות התקשורת מנפיקות כותרות, קריקטורות וכתבות שמאשימות את החרדים במגוון האשמות חמורות. מדובר בהאשמות שקריות, או מטעות ומגמתיות, אך הציבור הרחב שנחשף אליהן מקבל את הדברים כאמת.

קחו לדוגמה את הכותרת בעיתון הכלכלי 'דה מרקר': "תלמיד חרדי יקבל 22 אלף שקל בשנה, חילוני – רק 18 אלף". תחשבו מה עובר בראש של הקורא התמים מול כותרת כזאת: "בושה! איזו אפליה מקוממת! החרדים עושקים את הקופה הציבורית!".

ובכן, מדובר בשקר מוחלט.

יושב ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יצא למתקפה חזיתית נגד העיתון, וניפץ את הדיווח השיקרי כשהוא מציג את נתוני האמת מתוך ספר התקציב: "תקציב החינוך העצמאי עומד על מיליארד ו-626 מיליון שקל, מתוכם יורד כסף לגמלאות, ועוד 50 מיליון למבנים. מה שנשאר זה מיליארד ו-433 מיליון שקל, שזה מתחלק ל-113,022 תלמידים, שזה יוצא 13,126 שקל לתלמיד כל שנה". מתברר, אם כך, שדווקא התלמיד החרדי הוא זה שמקבל הרבה פחות מהתלמיד החילוני.

והנה עוד כותרת, הפעם מהעיתון 'כלכליסט': "חילוני משלם פי 6 מס מחרדי" על פי העיתון, משקי בית לא חרדים משלמים פי 5 ממשקי בית חרדים – בזמן שמשק בית יהודי לא חרדי מעביר מדי חודש למס הכנסה כ-2,440 שקל, משק בית חרדי נפרד בממוצע מ-495 שקל בלבד. הקורא התמים בוודאי מתקומם: "חוצפה! החילונים מפרנסים את החרדים הבטלנים".

ובכן, גם כאן מדובר בעיוות של האמת.

שר התקשורת הנכנס, שלמה קרעי, שהינו רואה חשבון בהכשרתו, הגיב על הדיווח: "ברור לי שהמסקנות מוטות וכנראה שגם הניתוח מוטה. אפשר לראות את זה למשל בכך שאת הערבים הם משווים לממוצע במשק שכולל גם את החרדים, בעוד את החרדים הם משווים ליהודים הלא חרדים ללא משקי הבית הערבים. ההשוואה בין מס לנפש ולא למשק בית שהם עושים לא רלבנטית בכלל. הרי ברור שבמשפחות ברוכות ילדים, הילדים עדיין לא מייצרים הכנסות ממיסי חובה למדינה".

זו למעשה האמת, אולם עד שהנציגים הפוליטיים מגיבים ומסבירים אותה – הנזק כבר נעשה. מתברר כי שטיפת המוח האנטי חרדית הזאת משפיעה, ובגדול. כל מי שנחשף לרשתות החברתיות ימצא שהרעל מחלחל ואנשים תמימים נדהמים מהאישומים החמורים, מאמינים להם ומשתכנעים שהחרדים אכן ראויים לכינויי גנאי.

והשאלה המתבקשת היא: מדוע התקשורת עושה זאת? גם אם היה מדובר בנתונים נכונים, הרי לא מדובר במידע חדש שלא היה ידוע לפני שנה. אז מה קרה עכשיו שנזכרו פתאום לפרסם אותו? על מי הם מנסים להשפיע? הרי רק לאחרונה התקיימו כאן בחירות, כאשר כל המפלגות הצהירו באופן ברור על כוונותיהן והבוחרים הצביעו כפי רצונם והכריעו. אז מה התקשורת רוצה עכשיו?! האם יש מישהו שבאמת חושב שבאמצעות הפעלת לחץ תקשורתי מטורף, הנציגים החרדים לא יממשו את הבטחותיהם לבוחרים? ככל שמנסים להבין את ההתנהלות המקוממת וחסרת ההיגיון של התקשורת, רק הולכת ומתחזקת השאלה מה היא מנסה להרוויח מההסתה הפרועה שלה נגד הציבור החרדי.

נראה כי מול איבוד השלטון, התקשורת הישראלית פשוט איבדה את השליטה על עצמה והתחרפנה. בהתנהלות שלה בתקופה האחרונה לא תמצאו לא אתיקה עיתונאית ולא שאיפה לחשיפת האמת. לא שמירה על הדמוקרטיה ולא הגנה על המיעוטים. רק דבר אחד: שימוש ציני בחרדים כדי לנגח את ממשלת נתניהו.

תגיות:תקשורתממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה