הרבנית חגית שירה

עוד קצת ניסים: מה עושים עם הפתילות שנשארו מהדלקת נרות חנוכה?

השמן, הפתילות ואפילו הסביבון - חנוכה עדיין כאן, ואנחנו ממשיכות עם הסגולות המיוחדות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השמן שנשאר מחנוכה מסוגל לרפואה. חשוב לדעת: כדי שתוכלי להשתמש בו, צריך להתנות מראש שאנו לא מקצים את כל השמן למצוות נרות חנוכה, אלא רק חצי שעה מזמן ההדלקה. כך אפשר יהיה להשתמש בשארית השמן. את השמן שנשאר שמרי בצנצנת, ופשוט מרחי על מקום שכואב. נסי... זה ממש "שמן הפלא", וזה עוזר במיוחד למחלת השושנה, כמו שכתוב: "ומנותר קנקנים נעשה נס לשושנים".

את הפתילות את לא זורקת. ביום האחרון את שורפת אותן וזו סגולה לשמירה לכל השנה. בספר "אביעה סגולות" מביא המחבר סגולה לזיווג (אני ראיתי בעיניים שהיא פועלת), לשרוף את הפתילות בתוך קופסת שימורים ריקה או משהו כזה, ושרווק או רווקה יעברו מעל הפתילות שבע פעמים – סגולה שיימצאו את זיווגם עוד השנה בעזרת השם.

 

מסתובבים לטובה

סביבון הוא לא רק משחק שמגיע היום בכל כך הרבה צבעים, אורות וגדלים - יש עניין גדול בסביבון. הסביבון מזכיר לנו שהבוטח בהשם חסד יסובבנו. את הסביבון מסובבים מלמעלה, לא כמו הרעשן שמסובבים מלמטה, כדי שנזכור אנחנו לסובב את היצר הרע, ולא שהוא יסובב אותנו. היו גדולי אדמורי"ם שהיו מייחסים לסביבון סגולה מיוחדת, והם היו מסתובבים עם סביבון קטן בכיס כל שמונה הימים. זה פשוט מאוד, לקנות סביבון אחד קטן פשוט מעץ, לשים בכיס שמונה ימים, ולפחות פעם אחת בחנוכה לסובב אותו.

 

נר לכבוד אברהם אבינו ורבי מאיר בעל הנס

טוב להדליק נר לכבוד רבי מאיר בעל הנס בימי החנוכה. חשוב לדעת שכאשר מדליקים נר לצדיק לא אומרים "לעילוי נשמת", אלא אומרים: "לכבוד", או "לכבוד נשמת". ולמה מדליקים בחנוכה נר דווקא לרבי מאיר בעל הנס? כי המילים המיוחסות לו: "אלקא דמאיר ענני", מכוונות על ימי החנוכה, ולא על השם מאיר - אלקא דמאיר - הכוונה האלוקים שהאיר בנס החנוכה – ענני, יענה לנו ויאיר לנו.

טוב להדליק את הנר לכבודו בראש חודש טבת, וכך כותב רבי חיים פלאג'י: "והוא דבר גדול בימים האלה לעשות כן ויראה פועל ה' מפלאות...". הבן איש חי מוסיף שבכוח הנר שנדליק לכבוד רבי מאיר בראש חודש טבת נמשוך מאור החנוכה לימי טבת החשוכים.

ראש חודש טבת הוא יום פטירת אברהם אבינו ע"ה, ולכן טוב להדליק לכבוד נשמתו נר ביום הזה. אברהם אבינו היה הראשון שראה את אור החנוכה כשהלך עם יצחק לעקדה, אמר לאליעזר וישמעאל חכו כאן ואני והנער נלכה עד כה – כ"ה בכסלו!

השנה ראש חודש טבת חל בשבת – אם תספיקי, הדליקי נרות לכבוד אברהם אבינו ורבי מאיר בעל הנס לפני שבת.

תגיות:ניסיםהרבנית חגית שירהחנוכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה