בריאות ותזונה

השקיעו רק 10 דקות ביום, והפעולה הזאת עשויה להאריך את חייכם

רוצים להגיע לגיל מופלג? הקדישו 10 דקות ביום ותזכו להיטיב עם חיי הבריאות שלכם. שימו לב למחקר הבא

  • ב' טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ידוע כי ככל שעולה הגיל כך זמן הישיבה ביום עולה, כאשר במקביל זמן ההשקעה בפעילות גופנית יורד. על פי מחקר שביצעו חוקרים מדרום קוריאה, נמצא קשר בין שעה אחת של הליכה בשבוע לאריכות ימים אצל בני 85 ומעלה.

"מבוגרים נוטים פחות לעמוד ככל שהם מתבגרים. המחקר שלנו מצביע על כך שהליכה של לפחות שעה אחת בכל שבוע מועילה לאנשים בני 85 ומעלה. במילים אחרות, ללכת במשך 10 דקות כל יום", מסביר ד"ר מו-ניון ג'ין, מחבר המחקר, מבית החולים סנגגיה פאיק באוניברסיטת אינג'ה.

על פי המחקר ישנו קשר הדוק בין הליכה לאריכות ימים אצל קשישים מעל גיל 85. צוות המחקר גייס יותר מ-7,000 קשישים מבוגרים שהשתתפו בתוכנית הסקר הלאומי לבריאות במדינה בין 2009 ל-2014.

המשתתפים מילאו פרטים לגבי הפעילות הגופנית שלהם בשעות הפנאי, כמו גם על הזמן שבו הלכו בקצב איטי, רכבו על אופניים ועשו הליכה מהירה או ריצה.

 

"להמשיך ללכת לאורך כל החיים"

מטרת המחקר לבחון את הקשר בין הליכה, מוות ממחלות לב וכלי דם ומוות מכל סיבה שהיא בהתאם לפעילות גופנית שביצעו הקשישים בעצימות בינונית עד נמרצת. נמצא כי אלה שהלכו לפחות שעה אחת בשבוע היו בסיכון נמוך ב-39% לתמותה.

ד"ר ג'ין מסכם את תוצאות המחקר: "הליכה הייתה קשורה בסבירות נמוכה יותר למוות בקרב מבוגרים, ללא קשר לשאלה אם הם עשו פעילות גופנית בעצימות בינונית עד נמרצת או לא. זיהוי כמות הפעילות הגופנית המינימלית שיכולה להועיל לזקן המבוגר ביותר היא מטרה חשובה שכן רמות פעילות מומלצות עשויות להיות קשות להשגה. המחקר שלנו מצביע על כך שהליכה אפילו שעה אחת מדי שבוע היא יתרון לבני 85 ומעלה בהשוואה לחוסר פעילות מוחלט. המסר שלנו הוא להמשיך ללכת לאורך כל החיים".

 

עוד באותו נושא:

מרן הרב יצחק יוסף - האם מותר לברך תוך כדי הליכה? צפו

הליכה: למה זה בריא, ואיך לעשות את זה נכון? 7 עובדות

תגיות:קשישיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה