בריאות ותזונה

הליכה: למה זה בריא, ואיך לעשות את זה נכון? 7 עובדות

הליכה – המתכון הבריא לבריאות ואיכות חיים. מדובר בספורט בריא, זול, מהנה ונגיש. אל תשכחו להצטייד במוזיקה טובה וצאו לדרך

אא

1. מפחיתה את לחץ הדם - כתב העת Annals of Internal Medicine דיווח על מחקר לפיו הליכה של 20-11 דקות ביום הביאה לירידה של כ-12% בסיכון ללקות ביתר לחץ דם. הליכה בת 21 דקות או יותר מדי יום הפחיתה את הסיכון בשיעור של 30%.

2. מונעת מחלות לב - מחקר שפורסם בכתב העת 'Chest' מצא כי פעילות גופנית ממושכת ומתונה עדיפה על פני פעילות גופנית נמרצת וקצרה. המחקר הוכיח כי אנשים שהלכו במשך 200-125 דקות בשבוע וגמאו מרחק של כ-20 ק"מ הצליחו לשפר את הכושר האירובי שלהם ולמנוע מחלות לב יותר מאשר אנשים שביצעו פעילות מאומצת יותר במשך זמן מועט.

3. מסייעת בירידה במשקל – הליכה היא חלק חשוב מכל תכנית לירידה במשקל והפחתת מסת השומן בקרב הסובלים מהשמנה. ההליכה, בשילוב אכילה מאוזנת, מסייעת לבנייה מחודשת של השריר ומשמרת את הגירעון הקלורי שנוצר.

4. מונעת סרטן ומשפרת את מצב החולים - מחקרים הוכיחו כי הליכה משפיעה לטובה על חולי סרטן, ומפחיתה את הסיכון לחלות במחלה זו. ההשערה היא כי פעילות השרירים בהליכה גורמת לכך שהם מפרישים חומרים שונים שמעכבים את היווצרותם של גידולים סרטניים ומונעים את שגשוגם.

5. משפרת פעילות קוגניטיבית - מחקר שבחן את השפעת ההליכה על פעילות קוגניטיבית מצא כי נשים שביצעו אימוני הליכה בהיקף של 90 דקות בשבוע, הציגו רמת  תפקוד קוגניטיבית משמעותית טובה יותר מאשר נשים שביצעו אימוני הליכה בהיקף של פחות מ-40 דקות בשבוע .

6. מסייעת בהפחתת מתחים ומשפרת את מצב הרוח - הליכה למשך  30 דקות, בתדירות של 3 עד 5 פעמים בשבוע למשך 12 שבועות תורמת להקלה על סימפטומים של דיכאון, כפי שנמדדו בשאלון דיכאון סטנדרטי. הסיבה לכך היא שהליכה, ככל פעילות אירובית אחרת, מסייעת לשחרורם של כימיקלים, כדוגמת אנדורפינים, הגורמים להרגשה חיובית ומצב רוח מרומם.

7. אז איך עושים את זה נכון? קבלו מספר טיפים:

הצטיידו בנעליים מתאימות, בבקבוק שתיה וכדאי גם במוזיקה טובה. הקפידו לגוון את מסלול ההליכה על מנת לא לגרום לכם לשעמום ולחוסר עניין, העדיפו אזורים מישוריים. לפני ההליכה ובסיומה בצעו מתיחות, כדי למנוע התכווצות שרירים.

רצוי ללכת לפחות שלוש פעמים בשבוע, 30 דקות לפחות בכל פעם. התחילו בהדרגתיות עם 10-15 דקות ביום, ועלו את משך ההליכה בהדרגה. לאחר מספר פעמים, הוסיפו 5 דקות בכל פעם עד שתגיעו ל-45 דקות של הליכה רצופה ומועילה. לבריאות.

תגיות:הליכהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה