יהודה אייזיקוביץ

השנאה שמעבירה על הדת: מה עומד מאחורי היוזמה הקנטרנית להצבת עצי אשוח בכל מרפסת?

בתגובה להקמת ממשלת הימין האמונית, עיתונאית ב'הארץ' קוראת ליהודים לחגוג דווקא את החג הנוצרי. זוהי עוד הוכחה על מה שעומד באמת מאחורי המאבק הפוליטי

(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

באווירת הטרנד השמאלני החדש של יוזמות מרי אזרחי נגד הממשלה החדשה, הציעה העיתונאית ענת קם, בטורה בעיתון 'הארץ', רעיון מקורי למרי אזרחי ש"קל וכיפי לארגון ולביצוע".

ובכן, שימו לב מה מציעה העיתונאית היהודיה לקוראיה: "השנה, יותר מבכל שנה אחרת, חשוב שכל אחת ואחד מאיתנו יחגגו את חג המולד".

קם מתעלמת כמובן מהחשבון ההיסטורי שיש לעמה עם הנוצרים, ומסבירה למה חשוב כל כך לחגוג את החג הנוצרי: "מדובר בחג של תרבות המערב, שאנחנו חלק ממנה". היא מתענגת על הרעיון שבמאות בתי ספר בישראל יחגגו את חג המולד, וקוראת תיגר על מרבית הציבור היהודי שנאמן למסורת: "מה הם כבר יכולים לעשות?".

העיתונאית ממשיכה ומתארת כיצד 'חזונה' יבוא לידי מימוש: "בכל מרפסת, בכל בית עסק, בחצר כל סניף של תנועת נוער חילונית - יוצבו עצי אשוח מקושטים, גרבי מתנות, בובות סנטה קלאוס וערמות של מתנות עטופות. דמיינו שבכל שיעור חגים המורים יספרו על מקורות החג. מרי אזרחי באופן כזה לא יזיק לאף אחד ומאוד יעצבן את המתנגדים"...

למען המטרה "הנעלה" של פגיעה בלגיטימיות של הממשלה היהודית שעומדת לקום, מכשירה קם את האמצעי המזעזע של חגיגת לידת מנהיג הנוצרים אשר בשמו רצחו רבבות יהודים לאורך ההיסטוריה.

הרעיון ההזוי הזה של קם לא נוצר סתם כך מהאוויר. בעוד מרבית הציבור היהודי בישראל מבקש ביטוי לחג החנוכה שנחגג באותה התקופה, בקרב קבוצות קיצוניות אליהן משתייכת קם, קיימת מגמה גוברת שקוראת לחגוג גם בישראל את חג המולד. מי שירצה לקבל המחשה לתופעה המקוממת הזאת, שייגש לסניף רמת החייל של רשת המרכולים "טיב טעם", וימצא שם בכניסה מבחר מוצרים מיוחדים לקראת האירוע הנוצרי מוצגים לראווה.

גם עיריית תל אביב, "העיר העברית הראשונה" כזכור, פרסמה את האירועים שהיא מארגנת החודש תחת הכותרת "סביבונים מוארים והדלקת עץ חג המולד". בלי בושה היא משווה בין אירועי חנוכה ואירועי הנוצרים.

במודעה המקורית של העירייה נכתב: "נשמח להזמין לערימה של אירועים שיהפכו את החודש הזה למואר אפילו יותר: הדלקת נרות משותפת בבניינים, מיצבים של חנוכיות ענק וסביבונים מוארים, הדלקת עץ חג המולד, חגיגת כריסמס בפשפשים".

המודעה המקוממת עוררה זעם רב, ותלונות רבות שהופנו נגד העירייה האשימו אותה בין היתר ב"התייוונות". בתגובה, פרסמה עיריית תל אביב את ההודעה הבאה: "אנחנו חייבים להודות שאנחנו בהלם מהתגובות פה. אתם זוכרים שתל אביב יפו כוללת לא רק יהודים? זאת לא 'התייוונות', זה פלורליזם וזאת תל אביב". בהמשך מחקה העירייה את התגובה וכתבה במקומה נוסח מעודן יותר: "תל אביב-יפו כוללת תושבים יהודים ונוצרים, ואנחנו מציינים את חגי הדתות השונות מתוך אמונה שלכולם יש מקום. זו המשמעות של פלורליזם". 

למי שעוד לא הבין, זהו בדיוק סלע המאבק שמתנהל כעת על צביון המדינה: יהדות או התייוונות. הזעקות בתקשורת נגד כל הסכמה קואליציונית לחיזוק הזהות היהודית של המדינה הן חלק מהמלחמה של גורמים, המנסים לטשטש את הזהות היהודית ולהפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה. הם אמנם חזקים בתקשורת, אולם אסור לנו להתרגש מהם. כפי שהיה אז, כשהחזקים נוצחו בידי החלשים, כך גם בזמן הזה. ובסוף, הניצחון בעזרת השם יהיה של עוסקי התורה ושומרי המסורת.

תגיות:חג המולדחנוכהיהודה אייזיקוביץמרי אזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה