מתכוני דגים

מתכון וסיפור: סלמון בתנור עם עגבניות מיובשות בשמן זית וגרגירי חומוס

גם אתם רוצים לגוון קצת במתכוני הדג, ומיציתם כבר סלמון בחרדל ודבש? המתכון הזה הוא מה שחיפשתם. מתכון שהתחיל כניסוי בבוקר יום שישי, והתגלה כהצלחה כבירה על שולחן השבת. מוכנים לנסות?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המתכון המעולה הזה התחיל בעצם כניסוי. מכירים את זה שבמשך כמה חודשים אתם נדבקים למתכון מסוים, עד שבני המשפחה אומרים: "זהו, או שמחליפים מתכון לדג של שבת או ש..." (או ש... מה? תכינו בעצמכם דג לשבת? תאכלו אצל השכנה? לא ברור).

בקיצור, כך או כך, כאמא נחמדה שמנסה לגוון ולשמח את כולם בשולחן השבת, החלטתי לנסות מתכון חדש לדג. לא בסיר (כי נמאס) ולא סלמון ברוטב חרדל ודבש (כי מיצינו). וכך, בהברקה של רגע, ובזכות העובדה שהיתה לי במקרר קופסה של ממרח עגבניות מיובשות (קנוי, אלא מה?!), נולד לו המתכון הבא. יש לו שם מפוצץ, אבל תאמינו לי שלוקח בדיוק 3 דקות על השעון להכין אותו - והתוצאה? מרשימה ברמת מתכון מושקע. הצלחתי לסקרן אתכם? קדימה לעבודה.

מה אתם צריכים?

  • חצי קופסת ממרח עגניות מיובשות בשמן זית, קנויה מהסופר. כן, אתם יכולים להכין את זה בעצמכם, לייבש עגבניות בשמש במשך כמה ימים, לטחון אותן, לערבב בשמן זית עם שום כתוש ותבלינים. על זה נאמר – בהצלחה לכם.
  • חצי קופסת שימורים של גרגירי חומוס, מסוננים מהנוזל. אמרתי לכם שזה הולך להיות קל עד קל מאוד. רוצים לסבך? בשלו להנאתכם גרגירי חומוס במים במשך כמה שעות.
  • 5-6 שיני שום כתושות. אני, למרבה הפלא, כותשת לבד, אבל לגמרי מפרגנת למי שרוצה לקנות קופסה של שום כתוש מהמקפיאים של הסופר.
  • חצי כוס שמן זית משובח. אין כאן איך להאריך או לסבך את הסעיף הזה, אלא אם כן אתם ממש בקטע של מסיק.
  • כפית סחוג' אדום. אופציונלי לגמרי, רק למי שאוהב פיקנטי. גם פלפל צ'ומה יכול לעשות את העבודה.
  • תערובת של עשבי תיבול מיובשים לדג. בדרך כלל תמצאו ליד מדף התבלינים המיוחדים בסופר.
  • מלח ופלפל שחור לפי הטעם.
  • 7-8 חתיכות של פילה סלמון, או פילה סלמון שלם עם עור, נתח בינוני. במתכון הזה השתמשתי בקפוא, אבל כמובן שטרי משובח וטעים יותר.

אופן ההכנה:

בקערה מערבבים את כל המצרכים חוץ מגרגירי החומוס. בתבנית גדולה מסדרים את חתיכות הדג ומברישים אותן בתערובת. בוזקים מעל את תערובת עשבי התיבול המיובשים, ומוסיפים את גרגירי החומוס המסוננים. מכסים את התבנית בנייר כסף ומכניסים לתנור שחומם מראש על 180 מעלות בערך ל -20 דקות.

כמה דגשים חשובים:

הכמויות כאן יכולות לחלוטין להשתנות. כפי שכתבתי בהתחלה מדובר בניסוי שהפך לסיפור הצלחה, אך תמיד אפשר לשדרג אותו: רוצים יותר שמן זית? קדימה. אוהבים יותר ממרח עגבניות? פנקו בעוד כף או שתיים. הטעם של השום הכתוש זה מה שעושה את הדג לדעתכם? הוסיפו עוד 3 שיניים לתערובת. שחקו עם הכמויות במתכון, העיקר שהדג יצא עסיסי וטעים לכבוד שבת קודש.

איך יודעים שמוכן? מרימים את נייר הכסף בזהירות ובודקים – אם שכבת השומן הלבנה של דג הסלמון הופיעה, הדג מוכן. אפשר להוציא מהתנור ולהתחיל עם "טועמיה חיים זכו". בהצלחה!

תגיות:מתכון וסיפורדג סלמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה