יהודה אייזיקוביץ

הכרזת מרד: נציגי השמאל שכחו פתאום מה זאת דמוקרטיה

שורה של אמירות והצהרות מפי בכירי מחנה השמאל נגד הממשלה הנבחרת מגלה, כי עבורם הדמוקרטיה טובה כל עוד היא משרתת את המחנה שלהם

לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

"כל הכבוד לרשויות שהכריזו על עצמאות מרודנות משיחית. ככל שתגבר הכפייה, יפרח המרי האזרחי". כך צייץ סגן הרמטכ"ל וחבר הכנסת לשעבר יאיר גולן.

זה האיש שבשנת 2016 התריע על כך שבמדינת ישראל ניתן לזהות "תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה". אולם כיום גולן משום מה לא מזהה בדבריו קריאה חמורה למרי שיכולה להוביל לאנרכיה מוחלטת.

הציוץ של גולן הוא רק הפתיח. הנה ראש ממשלת ישראל היוצא, יאיר לפיד, שלח מכתב רשמי לראשי הרשויות המקומיות כדי לקרוא להם "לשמור" על מערכת החינוך.

במכתבו הסביר לפיד: "אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצוניים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית. זהו איום ישיר ומסוכן על ערכי היסוד הבסיסיים ביותר עליהם מושתתת מדינת ישראל, כפי שהם מובאים בהכרזת העצמאות".

לפיד אכן צודק, שמירת ערכי היסוד עליהם מושתתת המדינה הינו דבר חשוב מאוד. אך מה שבאמת מעורר דאגה רבה הוא שראש ממשלת ישראל, ממרום תפקידו הרם, מנצל את מעמדו כדי להכפיש ולהסית נגד יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, שנבחר לכנסת כחוק ובאופן דמוקרטי, וקורא "לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז".

קריאה של ראש ממשלה נגד שיתוף פעולה עם נבחר ציבור? מה זה אם לא פגיעה בערכי המדינה?

והנה עוד ראש ממשלה לשעבר, שמשתף את הציבור הרחב בדעתו הדמוקרטית להפליא: אהוד אולמרט אמר ברדיו FM103 כי "העם לא אמר את דברו. התוצאה של מערכת הבחירות היא כזו שלמחנה הזה יש עודף של מנדטים שמאפשר לו להקים ממשלה". ועוד הוסיף, כי "אין ויכוח על כך שגוש הימין יכול להקים ממשלה. העם לא אמר שהוא נותן את האחריות על התכנים החינוכיים לאדם חשוך". כלומר, הציבור יכול להחליט מי ינהיג אותו, אך מה ההנהגה תעשה? זאת כבר זכות ששמורה רק לליברלים הנאורים ממחנה השמאל. 

רק בשביל להבין את גודל העיוות של האנשים האלה, צריך לשאול: האם יש בציבור הישראלי מי שמאמין שבבחירות האחרונות נגרם עוול לדמוקרטיה? והאם הוא עוול גדול יותר מ"ממשלת השינוי" בראשות נפתלי בנט בעל ששת המנדטים?

ההתבטאויות כפי שנשמעות מפי מנהיגי השמאל מלמדות, כי הם לא ממש מצטיינים ביישום כללי הדמוקרטיה. ההיפך. אותם שרואים עצמם חסידי הדמוקרטיה, הפלורליסטים והליברלים, איכה נדם קולם בעבר הלא רחוק מול התבטאויותיהם של חברי כנסת אנטי ציונים, תומכי מחבלים, אלימים ומפרי חוק וסדר? מה פתאום עכשיו הם נזעקים ונחרדים מול חברי כנסת שטרם נכנסו לתפקידם?

אם מנהיגי השמאל באמת ובתמים דוגלים בדמוקרטיה, ולא רק בשביל הצגת החזות שנוח להם להציג, שיתכבדו נא בראש ובראשונה לקבל את תוצאות הבחירות ולפעול על פי החלטת העם. מוטב שכל השותפים למופעי האימים הללו יתמקדו בחשבון נפש פנימי על הטעויות שעשו במחנה שכשל, במקום לנסות לחפש את ה"עוולות" במחנה הנבחר, ובמקום לנסות "לתקן" אותן באמצעות גרימת עוולות חמורות הרבה יותר לממשלה שעוד לא קמה והושבעה, על ידי אמירות הזויות והסתה פרועה נגד נבחרי הציבור.

תגיות:יאיר לפידדמוקרטיהיאיר גולןיהודה אייזיקוביץאבי מעוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה