בריאות ותזונה

מעניין: מה יקרה לגופכם אם תאכלו חופן של בוטנים בכל יום, 30 דקות לפני הארוחה?

מחקר חדש שפורסם בכתב עת רפואי בשם 'Nutrients' - חושף את היתרון המדהים שיש לבוטנים, כשאוכלים אותם דווקא חצי שעה לפני כל ארוחה

אא

מחקר חדש שפורסם בכתב עת רפואי בשם 'Nutrients' - חושף את היתרון המדהים שיש לבוטנים, כשאוכלים אותם דווקא חצי שעה לפני כל ארוחה. 

את המחקר ערכו חוקרים מאוניברסיטת טקסס ואוניברסיטת דרום אוסטרליה, ושאלת המחקר שלהם הייתה לא רק במה מועילים לנו הבוטנים אלא גם, וזו הנקודה המעניינת באמת - האם בוטנים שמומלחים קלות, עשויים לפגוע בבריאותנו.

"בדקנו עשרות מתנדבים שצרכו בכל יום מעט בוטנים, לפני הארוחות שלהם", מסבירים החוקרים. "התוצאות היום פשוט מפתיעות. בקבוצת ביקורת אחת נבחנו 50 מבוגרים שלא נגעו באגוזים ומוצרים שעשויים מאגוזים, ואילו קבוצת ביקורת שנייה בת 57 נסיינים - הונחתה לצרוך 35 גרם בוטנים קלויים, פעמיים ביום, חצי שעה לפני ארוחת הבוקר וחצי שעה לפני ארוחת הצהריים או הערב".

אמנם המחקר ארך חצי שנה, אך בסופו נמצאו נתונים מדהימים - המדדים אצל כל 57 האנשים שצרכו בוטנים קלויים קלות היו פנטסטיים, ובנוסף לזה כולם ירדו במשקל ברמה כזו או אחרת. גם לחץ הדם שלהם היה נמוך יותר, ורמות הגלוקוז בצום - היו מאוזנות. 

 "המחקר שלנו מצא שבוטנים קלויים קלות או בוטנים טבעיים, עשירים בשומנים בלתי רוויים שמסייעים בירידה במשקל", מסבירה החוקרת קריסטינה פטרסן, מובילת המחקר ועוזרת פרופסור במחלקה למדעי התזונה של אוניברסיטת טקסס. "אנשים שמבקשים לעשות דיאטה, טוב יעשו אם יאכלו בוטנים חצי שעה לפני הארוחה, שכן הבוטנים מעניקים תחושת שובע לאורך זמן הודות לחלבונים שבהם, ולא רק".

כשנשאלה החוקרת האם המלח שבבוטנים לא יכול להזיק אמרה כי "מדובר על בוטנים שמומלחים בעדינות רבה, ולא לכאלה שמכילים הרבה מלח. בוטנים מכל סוג שהוא מכילים רמות גבוהות של חומצת אמינו שמורידה לחץ דם, מגנזיום שמווסת את הדם וטוב לשמירה על מחזור דם תקין", היא מסכמת. 

תגיות:דיאטהשומןבוטנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה