נטורופתיה ורפואה טבעית

לבריאות: שווה לסבול קצת, כדי להרוויח הרבה

אורח חיים בריא טומן בחובו הנהגות של מאמץ, לימוד, הקדשת זמן, איפוק והימנעות מהנהגות קלוקלות. אך ביחס לסבל ממחלה, הנהגות אלו נסבלות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אינך מוכן לסבול מעט, תסבול הרבה (ר' נחמן מברסלב). זהו משפט חשוב כל כך, שבעצם מסכם את כל תכליתו של האדם בעולם הזה. העולם הזה הוא פרוזדור ומעבר לעולם האמת, בו החיים הם עונג עילאי שאין יכולת לתפוס בשכלנו. אבל בשביל לזכות בחיים טובים שם למעלה, צריך לעמול ולסבול קצת בעולם הזה. בעולם הזה "אין רגע בלי פגע", אמר רבי נתן, תלמידו של רבי נחמן. צדק כל כך.

ואם נקביל זאת לשמירה על אורח חיים בריא, הרי זה מתאים לפסוק: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" - תשמור כל הזמן על אורח חיים בריא, תגן על עצמך ממחלות, חס ושלום (גם אם 80% הצלחתם, הרי זה נהדר). כאשר מחלות פורצות, לעיתים זה כבר סבל רב מדי. הן לא תמיד קלות לריפוי, ויש מצבים בהם כבר לא ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, כי האיבר ניזוק לגמרי, לא עלינו. לא לכולם יש הכוחות לקיים ולסבול את כל מה שכרוך ב-"ונשמרתם" על מנת למנוע מחלות, אבל ידע נותן כוח. ברגע שאדם לומד את הדברים על בוריים, אם זה בעבודת המידות או בנושא הבריאות והשמירה עליה, יש לו כוח גדול יותר להתאמץ, לסבול קצת ולמנוע סבל עתידי רב יותר.

אורח חיים בריא טומן בחובו הנהגות של מאמץ, לימוד, הקדשת זמן, איפוק והימנעות מהנהגות קלוקלות. ביחס לסבל ממחלה, הנהגות אלו נסבלות.

מי מכם מסוגל לומר "לא" לעוגת קצפת חלבית עם שוקולד בלגי כאשר הוא רעב? מעטים. אבל אם אדם נמצא בתוכנית לניקוי רעלים ודיאטה, ויודע שמעט סבל כרגע, ע"י איפוק, ימנע ממנו בעתיד סבל גדול יותר, כמו סכרת או השמנה שתביא למחלות נוספות וכו', אז יהיה לו הכוח לומר כרגע "לא", כי הוא מבין בשכלו שמשתלם לו לטווח הרחוק. הוא מוכן לסבול קצת כרגע, במקום לסבול הרבה יותר בהמשך חייו. ועל זו הדרך ישנן דוגמאות נוספות ורבות בתחומים שונים.

קחו אחריות. לימדו את נושא הבריאות, עבודת המידות וכל מה שצריך בשביל לקיים כאן חיים טובים יותר, ושתהיה לכם שנה של בריאות שלמה, עם ציפייה לקבל את משיח בן דוד במהרה היום.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותאורח חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה