חדשות בארץ

המו"מ בין הליכוד ועוצמה יהודית נמשך: אלו הפערים האחרונים שנותרו

נתניהו קבע דד ליין להקמת ממשלה: יום רביעי הבא. המשא ומתן בין נתניהו לבן גביר נמשך, וכעת נותרו פערים אחרונים בין השניים

  • כ"ג חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד ועוצמה יהודית נמשך, והבוקר (חמישי) דווח בכאן רשת ב' על הפערים האחרונים שעדיין נותרו בין ראשי המפלגות בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר.

בן גביר דורש לחוקק עונש מוות למחבלים, שיחול גם בתוך הקו הירוק ויהיה תקף גם ביחס למחבלים ערבים ישראלים. בשלב זה נתניהו מסרב לקדם את הצעה בקדנציה הנוכחית כאשר שיקוליו הם בינלאומיים.

כפשרה, מנסים אנשיהם של נתניהו ובן גביר לקבוע כי בהצעת חוק זה תעניק הקואליציה חופש הצבעה, כך שבן גביר יוכל עצמו לגייס את הרוב הדרוש לאישור החוק, גם ללא התגייסות הקואליציה.

אתמול פרסמה מפלגת הליכוד הודעה על התקדמות במו"מ בין נתניהו לבן גביר. על פי ההודה, בהסכם הקואליציוני נתניהו מתחייב על הסדרת ההתיישבות הצעירה תוך 60 יום מכינון הממשלה, על תיקון חוק ההתנתקות על חומש באופן שיאפשר שהיית יהודים בישיבה במקום. כן הסכים נתניהו לחוקק ׳חוק דרומי׳ מורחב על בסיסי צה"ל, כדי למנוע את גניבות הנשק מבסיסי הצבא ולהגן על חיילי צה"ל. בנוסף סוכם על חוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו׳פרוטקשן׳, האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60, לרבות הגדלת והקדמת התקציבים לצורך הביצוע – פרויקט שעלותו מיליארד וחצי ש"ח. כן סיכמו השניים גם על קידום מתווה אביתר, שיכלול בדיקת הסקר על האדמה ולאחריה הקמת ישיבה במקום.

הודעת הליכוד נועדה ככל הנראה ללחוץ על סמוטריץ', אך בסביבתו של בן גביר הבהירו כי לא ייכנסו לקואליציה בלי מפלגת הציונות הדתית.

על מנת להגביר את הלחצים על סמוטריץ', נתניהו הציב תאריך יעד להקמת הממשלה גם בלי מפלגת הציונות הדתית. על פי הדיווח בוואלה, נתניהו הציב בשיחות סגורות את יום רביעי הבא כדדליין להקמת הממשלה. נתניהו לוקח בחשבון שממשלתו תכלול 57 ח"כים, ללא הציונות הדתית, שתצטרף מאוחר יותר. 

הרב זמיר כהן קורא מדם ליבו – זה החוק אותו הכי חשוב לקדם בממשלה החדשה:

תגיות:בנימין נתניהועוצמה יהודיתבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה