הרבנית חגית שירה

בית הספר של חייך - הוא הבית שבו נולדת

גם אם ההורים שלך הם לא בדיוק אברהם ושרה, אין ספק שיש בהם הרבה טוב. קחי אותם איתך לחיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי שרוצה להיות מורה, צריכה ללמוד בבית ספר להוראה. מי שרוצה להיות אחות, צריכה ללמוד בבית ספר לסיעוד... נכון? יש יעד, אז לומדים ומשתלמים בבית הספר המתאים.

ככה זה בדיוק בחיים. לכל אחת מאיתנו יש יעד מסוים, תפקיד מיוחד, שליחות בלעדית המתאימה רק לה. את ורק את יכולה למלא את תפקידך, את שליחותך... ובהתאם לשליחותך פה בעולם, הקדוש ברוך הוא שם אותך בבית הספר שיכשיר אותך, יעצב ויבנה אותך – חזקה – בדיוק לתפקיד שלך.

בית הספר של חייך הוא הבית בו נולדת. ההורים הם מורי הדרך שלך, והמסר המדהים מהפרשה שלנו, שבה אברהם אבינו מתנסה בניסיון הכי קשה הוא: וילכו שניהם יחדיו.

זה לא היה פשוט, השטן עמד להם בדרך. בתחילה התחפש השטן לזקן, והוא שאל את אברהם: לאן אתה הולך? אז אברהם ענה לו: אני הולך להתפלל...

כן, בטח, ענה השטן, אז למה אתה לוקח איתך עצים וסכין? תדע לך שאתה שוטה, אחרי שנולד לך בן בגיל מאה את הולך לשחוט אותו?! אם אתה חושב שהשם יתברך אמר לך ככה - אתה טועה, אתה חלמת חלום... בגיל שלך יש קצת דמיונות, וזו בכלל לא מצווה, זו עברה...

ואברהם אבינו, שכולו חיבור עם השם, יודע את האמת. הוא יודע שהשטן רוצה לקחת ממנו את המצווה הזו, והוא צועק עליו: לך מכאן!

כשהשטן ראה שהוא לא יכול על אברהם, הוא עזב אותו.

ולאן הוא הלך? הוא הלך ליצחק. הוא הוציא מקופסת התחפושות שלו תחפושת של בחור צעיר, ושאל את יצחק: היי יצחק... לאן אתה הולך? אני הולך ללמוד בישיבה, ענה העלם. מה, אתה לא רואה שאבא שלך מוביל אותך לשחיטה כמו כבש? ענה לו יצחק: אפילו אם כן, אני מסכים!

טוב, ענה השטן, לך ולאבא שלך לא אכפת למות. אבל לפחות תרחם על אמא שלך המסכנה, היא חיכתה לך תשעים שנה, אתה יודע מה אתה בשבילה? אתה כל החיים שלה! מה היא תעשה? מי יגיד עליה קדיש? אם אתה תמות, זה יהיה הסוף שלה, היא תמות מצער... וחוץ מזה, אם אתה תמות - אז כל הנכסים של אבא שלך יעברו לישמעאל, והוא ישתמש בכסף לעוונות - הוא יהיה היורש!

ולמרות כל הטענות, אברהם ויצחק עושים את רצון השם, וממשיכים ללכת בשמחה.

מדהים! וילכו שניהם יחדיו! יצחק לוקח איתו את הבית, את מה שספג בבית, זה מה שנותן לו כוח.

וגם את, גם אם ההורים שלך הם לא בדיוק אברהם ושרה, אין ספק שיש בהם הרבה טוב. קחי אותו איתך לחיים, זה ייתן לך הרבה כוח – לנצח!

תגיות:אברהם אבינוהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה