נוער מתמודד

למה בני נוער בורחים? זאת הנקודה הקריטית שלפעמים שוכחים

מה גורם לצעירים שחונכו על דרך התורה והמצוות לבחור במשהו אחר? מה הם ראו שגרם להם להאמין שיש חלופה טובה יותר? לא בגלל ספקות באמונה, אלא בגלל משהו בכיוון לגמרי אחר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יואל ראטה הצביע, באחד משיעוריו, על אחת הסיבות המשמעותיות, שגורמת לצעירים שגדלו בבתים של תורה לבחור במסלול חיים אחר – "ילד שגודל בבית של עצבות ומרירות, בבית של מריבות, ויבוא חבר שיראה לו תמונות של זוגות של אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות ואת האהבה המוחצנת ביניהם, יחשוב לעצמו 'ואוו, אצל דתיים אין כזאת אהבה'. ואת הטענה הזו אתם תוכלו לשמוע מהרבה שיצאו מן הדרך", אומר הרב.

עוד מסביר הרב כי ההבדל היחידי, בין האהבה של הזוגות שאינם שומרי תורה מצוות לבין האהבה של הזוגות הדתיים, הוא שהדתיים לא מחצינים את אהבתם, הם לא מראים את זה לאחרים, אלא זה דבר טהור השמור בין בעל לאשתו.

ממשיך ומבהיר הרב, "מה שאתה רואה אצל אחרים כאהבה זה לא עדות לכך שקיימת אהבה אמיתית בין השניים, אלא זו מוחצנות שבאה להגיד לכולם 'יש לי מישהו', כי הם רוצים להראות לאחרים כמה שהם מאושרים ונמצאים בזוגיות אוהבת. הם מחצינים את מה שהם רוצים שאחרים יחשבו עליהם, אבל זה לא אומר שזה מה שבאמת קיים במציאות.

"למה יש צעירים שרוצים לברוח מהיהדות? כי הם אומרים לעצמם 'את הזוגיות שראיתי אצל ההורים שלי אני לא רוצה, את מה שראיתי במדיה אני רוצה – בסרטים, שהם בכלל מבוימים ורחוקים מהחיים האמיתיים, ואצל זוגות שמפרסמים ומחצינים את הקשר ביניהם".

כאן פונה הרב אל הנשואים ואומר, "התחתנתם, ויש לכם ילדים. למה שיקרה מצב שצעירים יאמינו בליבם שאין אהבה בין דתיים?! אתם צריכים לשמור ולהיזהר שיהיה כיף בבית, ובפרט בשבתות כשכל המשפחה נמצאת יחד. שבתות זה לא זמן לוויכוחים, אי אפשר עכשיו ליצור מתיחות בבית, זה לא הזמן להיות צודק".

כדי שהילדים ירצו להמשיך באותה דרך אותה התוו להם ההורים, הילדים צריכים להרגיש שהבית הוא מקום שמח ושטוב בו, ואז ממילא הם לא יפזלו לצורת חיים אחרת ויחפשו חלופה. האושר, השמחה, האהבה והשלום בית זה המפתח לגידול דורות ההולכים בדרך היהדות.

איך נהנים מחיי הזוגיות? אנחנו אנשים טובים, אבל לא מסתדרים עם בן/ת הזוג - מה עושים? הרב זמיר כהן מביא את הוראות הרמב"ם לגבי תפקיד האשה והבעל, שמי שמקיים אותן מובטח לו שלום בית. הדרכה חשובה ומומלצת:

זוגיות – איך עושים את זה נכון? מקבץ סרטונים שיעשה לכם סדר

תגיות:הורים וילדיםנוער מתמודד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה