חדשות בארץ

זלנסקי הזמין את נתניהו לקייב וביקש נשק ישראלי

נשיא אוקראינה שוחח עם ראש הממשלה המיועד, הזמין אותו לביקור בקייב, וביקש שוב נשק ישראלי

  • י"ד חשון התשפ"ג
(צילומים: shutterstock / פלאש 90)(צילומים: shutterstock / פלאש 90)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח אמש (שני) עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. זלנסקי הזמין את נתניהו לביקור בקייב, והעלה בשיחה את בקשתו לנשק ישראלי.

לאחר השיחה צייץ זלנסקי בטוויטר: "שוחחתי עם נתניהו. ברכתי אותו על הזכייה בבחירות ואיחלתי לו כינון מוצלח של הממשלה החדשה. הבעתי תקווה שרמת האינטראקציה בין אוקראינה לישראל תתאים לאתגרי הביטחון העומדים בפני מדינותינו".

מלשכת נתניהו נמסר כי "זלנסקי התקשר לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. בשיחה החמה והאישית ביניהם, נתניהו הודה לו על הברכות וחזר על דבריו במערכת הבחירות, שלאחר שיכנס לתפקידו הוא יבחן בכובד ראש את סוגיית אוקראינה".

כזכור, במהלך מערכת הבחירות הצהיר נתניהו כי ישקול לספק לאוקראינה נשק ישראלי אם ייבחר. על פי דיווח בסוכנות הידיעות 'בלומברג', רוסיה הזהירה לאחרונה שאספקת נשק מישראל לרוסיה - גם אם נשק הגנתי, וגם אם יעבור דרך מדינה שלישית - יגרור תגובה רוסית. נשיא רוסיה ולדמיר פוטין עדיין לא התקשר לברך את נתניהו על הצלחתו בבחירות.

מוקדם יותר אמש שוחח נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם נתניהו, ובירכו על ניצחונו בבחירות. מלשכת נתניהו נמסר כי במהלך השיחה, שנמשכה שמונה דקות, אמר לו הנשיא ביידן: "אנחנו אחים, נעשה היסטוריה ביחד. המחויבות שלי לישראל היא בלתי ניתנת לערעור. ברכות, חבר, ודרישת שלום חמה לשרה". נתניהו הגיב: "נביא עוד הסכמי שלום היסטוריים, זה בהישג יד. המחויבות שלי לברית בינינו וליחסים בינינו חזקה מתמיד".

תגיות:אוקראינהבנימין נתניהווולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה