מוזיקה יהודית

"מעומקא דליבא": ראובן (רועי אדרי) בסינגל ראשון מתוך פרויקט מוזיקלי חדש

"מעומקא דליבא" הוא פרויקט מוזיקלי חדש, שיזמה שליחת חב"ד בברוקלין. את הסינגל הראשון מתוכו מבצע ראובן (רועי) אדרי. צפו

תמונה: יח"צתמונה: יח"צ
אא

לפני כחמש-עשרה שנה, ענת שמש ובעלה הקימו בית חב"ד לישראלים בברוקלין בשם "מרכז הגאולה", שהחל מסעודת שבת ספונטנית וחד-פעמית אצלם בבית. אותה סעודה הובילה לפעילות ענפה בקרב הישראלים בניו-יורק, הכוללת סעודות שבת וחג, בית כנסת, מסיבות, התוועדויות, שיעורי תורה וחסידות, ערבי נשים ועוד, כשכל הפעילות מתרכזת בביתם ובחצר הבית.

לפני כשנה, הגיעה אל "מרכז הגאולה" נשמה יהודית מיוחדת, שההיכרות בין השתיים עזרה לשמש לגלות כישרונות שחבויים בה. בהשראת אותו מפגש נולדו השירים בפרויקט "מעומקא דליבא", שנכתבו מתוך מאוויי הנפש.

לקראת יום ההולדת של אותה אישה, עלה אצל שמש הרצון להפתיע אותה עם מתנת יומולדת מרגשת שלא תשכח להרבה זמן – להלחין את אחד השירים שנכתבו בהשראתה. זמן קצר לאחר ההחלטה, קיבלה מכתב מהרבי באגרות קודש: "לפרסם את השירים בקדושה", וכך גמלה בליבה ההבנה שהשירים הללו צריכים לראות אור.

מכאן החל השלב של חיפוש אחר יוצר שילחין את מילות השיר ודרך חבר מהקהילה הגיעה אל רועי לביא, מוסיקאי זמר ויוצר, שלקח את-זה שלב קדימה.

לביא הוא יוצר ייחודי במוסיקה היהודית, יוצא להקת "התבלינים" ומי שהפיק מוסיקלית את רוב שיריי הפרויקט. "בשעת צהרים מאוחרת קיבלתי שיחת טלפון מענת לגבי הלחנת שיר שהיא כתבה", מספר לביא. "היות ואני מקבל הרבה פניות כאלו, עניתי לה כמו לכולם – אני לא מלחין שירים כתובים. זה נכון שאני מלחין שירים, אבל תמיד הלחן נולד ראשון. ולכן פנינו אל חברי הטוב ראובן (רועי) אדרי, מתוך ביטחון שהוא האיש המתאים בדיוק למשימה הזו, וכך הקסם התחיל לקרום עור וגידים".

הפרויקט כולל שלושה-עשר שירים בביצוע של מיטב השמות במוסיקה היהודית: ראובן רועי אדרי, עדי גביסון, גדי פיינגולד, יוסף נטיב, עמי נגר, חביב חיים בן אריה ועוד. הסינגל הראשון מתוכו הוא  "רק אני ואתה" בביצועו של ראובן רועי אדרי. צפו 

 

תגיות:מוזיקה יהודיתרועי אדריראובן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה