הידברות לנוער

הידברות לנוער: אני מרגיש שהחיים משעממים, מיציתי הכול – איך מכניסים ריגוש?

אני מרגיש שמיציתי את החיים. יש איזו דרך להכניס עניין לחיים שלי?

  • י"ב חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הייתם בטיולים, ביקרתם במסעדות ובתי קפה, ראיתם, חוויתם, שמעתם. מרגישים אולי שהחיים מיצו את עצמם? שהחיים הפכו לשגרה משעממת שפשוט חוזרת על עצמה? לא מוצאים כל כך עניין בחיים, כאילו הכול הפך להיות כמו טרק שחוזר על עצמו?

החדשות הטובות הן שקיימות דרכים להכניס סיפוק, תחושת מימוש, עניין והנאה לתוך החיים שלנו. איך עושים את זה? הנה כמה דרכים:

1. מצאו תחומי עניין חדשים. פתחו את עצמכם במיומנויות חדשות, ובעשייה חדשה שתתן לכם סיפוק. למדו תחום חדש, שיכול להעשיר אתכם ולתת לכם כלים שיעזרו לכם בחיים. תוכלו להירשם לקורס שמעניין אתכם ויתרום לחייכם. הקדישו זמן מדי יום לקריאת ספר שיועיל לבניית האישיות שלכם. צאו לשיעורים/הרצאות שיבנו אתכם, ויעשירו את עולמכם הפנימי. בנוסף, תוכלו להתנדב בארגוני חסד או בפעילויות התנדבותיות אחרות שיגרמו לכם לתחושת סיפוק רב.

2. ניתן לקבל תחושת סיפוק מעשייה שהיא שילוב של שני גורמים יחדיו – נתינה ומימוש הכישרונות הטמונים בנו.
תחושת סיפוק מתרחשת כשאנו משפיעים על האחר, מעניקים, כשאנו מחוללים שינוי לטובה בחייהם של אחרים. בנוסף, כשאדם עושה שימוש בארגז הכלים של היכולות והכישורים הקיימים בו הוא מוציא את הגלום בו החוצה ומרגיש תחושת מימוש. כמובן רצוי שאלו יהיו כישורים שהאדם חש כלפיהם עניין, משיכה וחיבור. לכן, מומלץ לעסוק בפעילות המשלבת הענקה והשפעה לטובה על האחר דרך כישרונות ואהבות הטמונות בנפשנו.

3. תחושת השעמום יכולה לנבוע מהרגשת ריקנות וחוסר משמעות. ולמה זה קורה? ממה זה נובע? בכולנו נמצאת הנשמה, החלק הרוחני שבנו. וכמו שהגוף רוצה וצריך את הצרכים הפיזיים שלו, כמו אוכל ושינה, כך גם הנשמה רוצה וצריכה את הצרכים הרוחניים שלה. כל עוד הנשמה לא מקבלת את "האוכל" שלה, היא תרגיש לא טוב, וזה יתבטא בחולי נפשי - תחושת ריקנות ועצבות. בדיוק כמו שגוף שלא יקבל מזון לא ירגיש טוב, ויפתח חולי גופני.
אז מה "האוכל" שצריך לתת לנשמה? הנשמה הקדושה זוכרת את הייעוד שלמענה היא הגיעה לעולם, והוא – התקרבות לבורא עולם. לכן, המזון הרוחני שלה הוא התחזקות, מעשים טובים, התגברות על דחפים שליליים או רצונות אנוכיים, לימוד תורה, קיום מצוות, עזרה לזולת, וכל בחירה בטוב. אז הנשמה מרגישה שהיא מממשת את עצמה, והאדם מתמלא בשמחה.

הידיעה שיש לחיים שלנו משמעות נצחית מעניקה לאדם תחושת שליחות וייעוד. הוא חש שיש לו תפקיד חשוב ונשגב למלא, עם אתגרים רוחניים. הוא יודע שכל התחזקות ובחירה בטוב מקרבת אותו לבורא עולם, ובזה הוא מקיים את שליחות חייו.

למה אני מרגיש תחושת חוסר סיפוק? הרב זמיר כהן משיב:

 
מה יהפוך אותי למאושר? הרב זמיר כהן במסר חשוב עבורנו:

רוצים לשמוע עוד? בקרו באתר "70 השאלות הקשות ביהדות", וכנסו לשאלה 'הכול פחות או יותר טוב בחיים, אז למה אני עדיין מרגיש עצוב ומדוכא?'.

תגיות:הידברות לנוערשעמום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה