חם ברשת

יהודים מארה"ב התבקשו לשתף סיפורי קידוש השם שנתקלו בהם - וריגשו את הרשת

יהודים מארה"ב ש'אותגרו' לשתף סיפורי קידוש השם שעליהם שמעו או שאותם ראו במו עיניהם, הצליחו לרגש גם אותנו. לפניכם שלושה סיפורים שאירעו לשלושה אנשים שונים

אא

יהודים מארה"ב ש'אותגרו' לשתף סיפורי קידוש השם שעליהם שמעו או שאותם ראו במו עיניהם, הצליחו לרגש גם אותנו. 

סיפר אחד הגולשים: "מי שגר בארה"ב מכיר את הדוגמה שאני נותן. כשיהודי רואה שמכונית של יהודי אחר התקלקלה - הוא מיד עוצר להציע עזרה. שמעתי על יהודי אחד מהשכונה שלנו שיום אחד נסע לתומו בכביש המהיר, כשלפתע הוא רואה מרחוק - רכב  תקוע לצד הדרך. כשהוא קצת מתקרב אליו הוא רואה שמדובר ביהודי עם כיפה לראשו, ועוצר את הרכב כמה מטרים אחריו. 

"הוא מתקרב אליו, הם מחליפים ביניהם כמה מילים, והיהודי הטוב פותח את המנוע, ומתחיל לעזור בתיקון התקלה. כשהוא מסיים, הוא מלווה את חברו לרכבו - ואז חושכות עיניו. בתוך הרכב הוא פתאום רואה שרשרת צלב שתלויה על המראה. הוא פונה אל ה'יהודי' ושואל אותו לפשר הצלב, ונחרד אף יותר כשהוא מסיר את הכיפה מראשו ומתנצל: "אתה מבין, אני לא באמת יהודי, אני קתולי".

"'אם כן', שואל אותו היהודי, 'למה הנחת לראשך כיפה?'- כלל לא מוכן לתשובה שהוא הולך לקבל: 'אתם היהודים כל כך עוזרים אחד לשני תמיד, כל כך אכפת לכם כשמישהו מכם נתקע ככה בכביש... במשך שנים נהגתי לחכות במשך זמן רב כשהייתי נתקע עם האוטו, עד שמישהו הואיל בטובו לעזור לי, אם בכלל. ובגלל ששמתי לב שהיהודים עוצרים ועוזרים אחד לשני, החלטתי מזה כמה שנים לשים כיפה במכונית שלי באופן קבוע. אני מצטער שעבדתי עליך, אבל זו הייתה הדרך היחידה להשיג עזרה מהירה", סיים הגוי, לא לפני שהודה מקרב לב על העזרה שקיבל. 

 

***

גולשת נוספת סיפרה כי היא מכירה משפחה של גויים, שהעסיקה מטפלת גויה מאוסטריה במשך שנים. למעשה, עד גיל 80 היא עוד המשיכה לגור בביתם, ואז נפטרה. המשפחה האמריקנית ביקשה להחזיר את גופתה לעיר הולדתה, וינה, כדי שתהיה לה קבורה נכונה - אך לא ידעה איך לעשות את זה.

אז עלה רעיון במוחם: הם יפנו לאנשי החברא קדישא של היהודים בבקשת עזרה. ואמנם זה לא תחום ההתעסקות שלהם, אבל אנשי חברה קדישא נאותו לעזור. הודות למסירות שלהם - נעשה קידוש שם שמיים גדול בשכונה בקרב הגויים, שראו איך היהודים נוהגים בכבוד במת, ונעתרים לעזור. מאז, אותה משפחה לא מפסיקה להלל את היהודים ולדבר על טוב ליבם ועל העזרה שהם מגישים לאדם באשר הוא אדם. 

***

גולש נוסף סיפר כי כיהודי, הוא קיבל על עצמו לפני שנים, להיזהר ביותר בעניינים של גזל. באחד מימי שישי הוא נכנס לחנות של גויים כדי לקנות משם משחת נעליים, וכשביקש לשלם - הוא הגיש למוכרת בדלפק שטר של 5 דולר. 

"כשיצאתי מהחנות וביקשתי לשים את העודף בארנק, גיליתי שיש לי ביד 13 דולר. חזרתי מיד לחנות והחזרתי את הכסף למוכרת - ונעשה מזה קידוש השם גדול, כי היו שם הרבה אנשים בתור שראו את זה, והמוכרת אמרה בקול שכולם ישמעו: 'רק אדם יהודי יבוא ויחזיר את הכסף. אף אחד מאיתנו לעולם לא יעשה את זה", וזה היה קידוש השם ממש גדול באותו רגע. 

תגיות:סיפוריםקידוש השםגולשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה