טורים אישיים - כללי

זכות הבחירה: מה התורה והקב"ה חושבים על הפתק שלך?

רגע לפני שיהודים מאמינים עלולים להילחם בבורא ב"טעות"

  • ה' חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעוד מספר ימים, אזרחי ישראל יקבלו את הזכות להיכנס מאחורי הפרגוד ולשים פתק אחד בקלפי.

לא, לא תקראו כאן רשימה עם שמות של מפלגות.

אם ברור לכם מה אתם שמים, יש לכם רב שמורה לכם כיצד לנהוג, תעצרו כאן. השורות הבאות לא מיועדות לכם. יש מספיק דברים חשובים לקרוא בעמודים הבאים.

אבל אם עדיין יש לכם איזה ספק, או שאתם חושבים שגם במקרה הזה אפשר לתמוך גם בכל מיני רעיונות שונים, אז בבקשה, תנו הזדמנות אחת, תקראו את המילים הבאות:

זו פעם ראשונה מאז קום המדינה, שבה לא רק שהבחירות הללו עוסקות יותר ב"גושים" ופחות במפלגות, אלא שאחד הגושים מכונה "הגוש האמוני". לא ימין או שמאל, לא ליברלי או שמרני. אמוני מול זה שאינו אמוני.

ככל שהתקרבו הבחירות, ראינו איך מפלגות מסוימות ששייכות לגוש שאינו אמוני, מצהירות על רשימת מתקפות שיבצעו כנגד היהדות. שרה אחת כבר נתנה הוראה שהרכבות במדינה היהודית יפעלו בשבת קודש בפרהסיה. לא משהו שהוא עניין של אדם עם עצמו אם ישמור או לא, אלא גופים רשמיים של המדינה. שר אחר מצהיר, לא ברמזים ולא בבדיחה, שחוק החזיר יבוטל והם ידאגו שיוקמו בארץ הקודש עוד ועוד בתי מטבחיים ל"דבר אחר" ושאר טריפות בעידוד המדינה. זה שהגוש ההוא מיעד להיות ראש הממשלה, וכבר נכנס זמנית לתפקיד הזה, דיבר על כך שהוא מתנגד לחוק נגד המיסיון, שאפילו אביו – שהיה פוליטיקאי שלא ממש היה בעד הדת – תמך בו. הוא גם אמר יותר מפעם אחת שבעיניו היהדות, שהיא השושלת שלו, היא גם של אותו האיש רח"ל, ודאג למינויים של בני משפחתו שהשתייכו לקהילות המיסיון. לא, זו לא הגזמה פראית, אלו ציטוטים ועובדות. בחתונת בנו, שהתקיימה השנה, לא היה רב ומסדר קידושין. למה צריך רבנות אם אפשר להזמין איש תרבות? נכון, אולי אלה החיים האישיים שלו, אבל זה בהחלט מעיד על הכיוון אליו לא רק שואפים לקחת את כולנו, אלא כבר החלו ליישם, בחלק מהמקרים.

הבחירות הפעם אינן על פוליטיקאים או מפלגות. הן כן על זהותה של המדינה היהודית שמעולם לא הייתה מאוימת כפי שהיא כיום.

וכשהאווירה היא מערכונים שלועגים למשה רבנו והרמב"ם, כשכל אחד מתחרה מי יפעל יותר להצהרה של פגיעה בדרך התורה, האם אדם מאמין מסוגל להזיז הצידה את השיקולים של פגיעה בתורה, ולחשוב ממקום של העדפה פוליטית או של מצע כזה או אחר?

בסוף, כשאתם מגיעים לקלפי, תחשבו את מי אתם מעדיפים. האם את הקדוש ברוך הוא והתורה, או את מי שלא רק ידבר, אלא ילך בפועל, ויפעל להרוס את כל מה שהבורא רוצה, מכוח המצביעים שלו.

כי כשיהיה מאוחר מדי, ותגלו לחרדתכם איך תנועות מהגוש שהצבעתם לו מחללות את התורה מהכוח שנתתם לה – ואי אפשר לברוח מזה, כן, זה בהחלט יהיה לחובתכם ויירשם גם על שמכם. לא תוכלו לרוץ לקלפי ולומר לקדוש ברוך הוא "לא חשבנו שזה עד כדי כך נגדך".

זה לא משנה מי הפוליטיקאים, בצד אחד, אנחנו בטח לא נתמוך בפוליטיקה או במי שאלו הם חייו, וגם לא משנה מי בצד השני, יכול להיות שבפן האישי יש שם אנשים נחמדים.

כשאתם עם הפתק ביד, תחשבו בבקשה על מה התורה והקדוש ברוך הוא היו אומרים על זה.

ואם ברוך השם זה ברור לכם, אז תעשו מצווה, תחליפו כמה מילים עם אלו שאוהבים את המסורת, אבל לא ממש שמו לב למה שהחלו לעשות כאן.

בחירות טובות!

תגיות:טורים אישייםבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה