חדשות יהדות

סערה ברוסיה היהודית: חבר מועצת הביטחון האשים כי חב"ד פועלת כ"כת"

עוזרו של מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית הגדיר את פעילות חב"ד באוקראינה כ"כת". בתגובה, תקף הרב הראשי של רוסיה בחריפות את הדברים

  • א' חשון התשפ"ג
בית כנסת חב"ד ברוסיה (צילום: shutterstock)בית כנסת חב"ד ברוסיה (צילום: shutterstock)
אא

סערה ברוסיה היהודית: עוזרו של מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, אלכסיי פבלוב, הגדיר את פעילות חב"ד באוקראינה כ"כת". במאמר שפרסם, כתב על "כתות ניאו-פגניות" כשהוא מתכוון לפעילות של שלוחי חב"ד, אשר לדבריו, היא מתפשטת באופן פעיל באוקראינה. "מאז שנות ה-90, גדל מספר חסידי הכתות הדתיות באוקראינה, והסיבה לכך הייתה חילופי השלטון ב-2014", לשון פבלוב, שציין כי מטרתם של האוקראינים היתה "לעצב מחדש את מוחותיהם של האוקראינים ולבטל את הערכים האמיתיים".

רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי ברל לאזאר, פרסם הבוקר (רביעי) מכתב תגובה חריף, ודרש כי השלטון יגנה את הדברים הללו. מכתב זה פורסם בכל אמצעי התקשורת ברוסיה ומחוצה לה.

כה כתב הרב לאזאר: "מה באמת קורה בחיי הדת של המדינה השכנה, אני לא יודע בוודאות - אבל, לצערי, המאמר מכיל עמדה שקשה לתפוס, אחרת מאשר עלבון למיליוני יהודים מאמינים, כולל הרוב המכריע של היהודים ברוסיה. 'עיקרון החיים העיקרי של חסידי לובאוויטש הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים והעמים' - טוען מר פבלוב ללא בסיס.

"ראשית יש לציין כי 'חסידות לובאוויטש', התנועה הדתית של חב"ד, אינה 'כת', אלא דרך גבוהה ביהדות, זאת ועוד, כיום, היא התנועה הגדולה ביותר במסגרת החסידות. די לציין ש-90% מהרבנים הפועלים בקהילות היהודיות של רוסיה, שייכים לחב"ד, ואני בעצמי גם חסיד לובאוויטש. באשר לאידיאולוגיה החב"דית, בניגוד לבדיותיו של מר פבלוב, היא, הדוחה בנחישות את עבודת האלילים, במקביל תומכת בכבוד בכל הדתות המחנכות לאמונה ב - קל אחד. בכדי להבין זאת, די בהיכרות עם הנוהג בקהילות חב"ד ברוסיה ובעולם: חלק נכבד מהפרויקטים החברתיים, התרבותיים והחינוכיים של התנועה מיועדים לא רק ליהודים, אלא לכל אחד. אפשר לראות זאת במוזיאון היהודי ומרכז הסובלנות שהקמנו במוסקבה אליו מגיעים בקביעות קבוצות מבקרים ללא הבדל לאום או דת, והרוב המכריע של תלמידי בית הספר המבקרים בו אינם יהודים כלל".

"אפשר לכנות את ההיגיון של מר פבלוב שטויות, אנטישמיות וולגריות שחולפות על פניו, אבל זהו סוג חדש של השמצות ישנות עקובות מדם, ואם הן נאמרות על ידי חבר במועצת הביטחון הרוסית, הדבר מהווה סכנה עצומה, ולכן, אנו דורשים תגובה מיידית וחד משמעית מצד החברה ושלטונות המדינה", סיים הרב הראשי את דבריו הנוקבים.

תגיות:רוסיהחב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה