חדשות בארץ

עצרת האו"ם: נשיא איראן נאם, שגריר ישראל ארדן יצא במחאה מהאולם

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, יצא מאולם העצרת הכללית כאשר נשיא איראן איבראהים ראיסי התחיל לנאום: "האו"ם ירד לשפל מוסרי חדש - הרוצח מכחיש השואה ראיסי מקבל במה כדי להפיץ את שנאתו"

ארדן (צילום: shutterstock)ארדן (צילום: shutterstock)
אא

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, עזב אחר הצהריים (רביעי) במחאה את אולם עצרת האו"ם בתחילת נאומו של נשיא איראן איבראהים ראיסי, וזאת בעקבות הריאיון של ראיסי בו הטיל ספק בהתרחשות השואה.

לקראת תחילת נאומו של ראיסי, הציב ארדן על שולחן הנציגות הישראלית באולם העצרת את תמונותיהן  של סבתותיו ניצולות השואה ששרדו את מחנה אושוויץ ואיבדו בני משפחה שנרצחו בשואה.

"האו"ם ירד היום לשפל מוסרי חדש", אמר ארדן. "בזמן שבאיראן משטר האייתוללות רודה באזרחיו, רוצח נשים שלא כיסו את ראשן ומממן פיגועי טרור ברחבי העולם, כאן באו"ם, שהוקם כדי למנוע זוועות כאלה, נשיא איראן, הרוצח מכחיש השואה ראיסי, מקבל במה כדי להפיץ את שנאתו".

"זו חרפה, ולכן קראתי לכל השגרירים לעזוב את אולם העצרת והצגתי לעיני ראיסי תמונה של סבתותיי ז"ל, כדי להראות למכחיש השואה הבזוי שהשואה התרחשה ולגרום לו להפנים שלעולם לא ניתן לזוועות שעבר עמנו לקרות שוב".

כזכור, בתחילת השבוע התראיין ראיסי לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS האמריקנית והביע ספק בכך שהשואה התרחשה: "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על ידי חוקרים והיסטוריונים", אמר. "יש כמה סימנים שזה קרה. אם כן, הם צריכים לאפשר להיחקר".

בתגובה לדבריו של ראיסי, העלה ראש הממשלה יאיר לפיד לחשבון הטוויטר שלו מספר תמונות המציגות את זוועות השואה וכתב: "כמה סימנים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר בתגובה לדבריו של הנשיא האיראני: "על שולחני בירושלים ניצבת תמונה אחת ויחידה, שמטלטלת את כל רואיה. גם אותה, מי שראה פעם אחת, לא יוכל לשכוח לעולם. במרכז התמונה – דורה דרייבלט-איזנברג זכרה לברכה, ילידת לודז', מספר אסיר 55374 מבירקנאו אושוויץ; ואיתה – נינתה הקטנה – דניאלה הר צבי. גם כאן – את פניה של האישה אי אפשר לראות. ולא את פני הנינה. הנינה אוחזת ביד סבתה. דגל ישראל נוגע בידיהן. המספרים מדברים בעד עצמם".

תגיות:האו"םגלעד ארדןהכחשת שואהאיבראהים ראיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה