נטורופתיה ורפואה טבעית

הסיבות המפתיעות לכך שכדאי להפחית בשימוש בסבון

ריח גוף נעים נובע מתזונה בסיסית, טבעונית ובריאה, ולא מסבון שריחו הסינטטי מתנדף ממילא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש מספר בעיות בשימוש אינטנסיבי בסבון או שמפו.

1. הרכב הסבונים הרגילים של היום – הם מורכבים מחומרים מזיקים לבריאות, כגון חומרים אלרגנים הידועים כמחוללי סרטן; פטרולטום (נפט); DMDM שעלול לגרום לכאבי פרקים, אלרגיות, דיכאון, תשישות, אסטמה וסרטן; מקציף SLS – שעלול לגרום לגירויים, פריחות, נשירת שיער והצטברות חומרים מסרטנים; פאראבנים (חומרים משמרים) - רעילים ביותר; טלק - עלול לגרום לסרטן השחלות ולהפרעות בנשימה. ריחות בשמים סינטטיים - מיוצרים על בסיס נפט, ועלולים לגרום לכאבי ראש, סחרחורת, פריחה, בעיות נשימה, הקאות וגירויים בעור.

2. הסבון גורם להסרת השומן הטבעי מהעור, שעוזר לייצר ויטמין D מהשמש. יתכן שזאת אחת הסיבות לחוסרים בוויטמין D בבדיקות הדם.

3. הסבון מזיק למיקרוביום המצוי על העור. מיקרוביום - סך כל החיידקים שחיים על גופנו מבפנים ומבחוץ, תורמים לבריאותו ומסייעים למערכת החיסון כנגד איומים חיצוניים ופנימיים (חיידקים מזהמים). יש בערך 3 ק”ג של חיידקים בגוף אדם בוגר. המיקרוביום משתנה לאורך החיים, והוא אופייני גם לכל אדם. הרכבו מושפע מאינספור גורמים: גנטיקה, היגיינה, תזונה ונטילת תרופות, איזור מגורים, מצבי סטרס ועוד...

הייתם מסוגלים? רופא בשם ד"ר ג'יימס המבלין החליט להתקלח רק במים במשך 5 שנים. בספרו "CLEAN" הוא מסביר מה הסבון עושה למיקרוביום שלו: "התחלתי ללמוד את הנושא... עשיתי הרבה ניסיונות בחיי כדי להבין מהו המיקרוביום של העור. יש חיידקים שהם טובים לנו ומשפרים את בריאותנו... אנחנו משמידים אותם באמצעות מקלחות עם סבון! אני לא ממליץ על השיטה הזו באופן גורף לכולם. בהרבה מובנים זה היה נורא עבורי, לא להתקלח בסבון במשך 5 שנים. לשבור הרגל כזה זה לא דבר קל. זה שינה את חיי מהקצה לקצה". הוא הרגיש הרבה יותר אנרגטי ופחות עייף בכל התקופה שעשה זאת. ישנם כיום סבונים מחומרים טבעיים בלבד (שמן זית, למשל), ולא חייבים לקרצף את כל הגוף, אלא במקומות המוצנעים, המלוכלכים והמזיעים. המים במקלחת שוטפים את רוב הלכלוך ממילא, והקרצוף הנכון הוא עם ליפה טבעית על עור יבש. ריח גוף נעים נובע מתזונה בסיסית, טבעונית ובריאה, ולא מסבון שריחו הסינטטי מתנדף ממילא.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:סבוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה