חדשות בריאות

מחקר חדש מגלה: זה מה שיקרה לכם אם תצעדו 10,000 צעדים ביום

מחקר חדש מצביע על כך שהליכה של 10,000 צעדים ביום מפחיתה את הסיכון למוות מוקדם. ולא, אין צורך לרוץ

  • י"ז אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שפורסם בכתב העת הרפואי JAMA Internal Medicine מצביע על כך שהליכה של 10,000 צעדים מדי יום מסייעת להורדת הסיכון למחלות לב ומוות בגיל הצעיר.

המחקר נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטאות סידני ודרום דנמרק, ועקב אחר 78,500 מבוגרים מבריטניה בין השנים 2013-2015 באמצעות שבב שניטר את כמות הצעדים שצעדו מדי יום.

השנה, 7 שנים לאחר מכן, נבדק מצבם הבריאותי של עשרות אלפי משתתפי המחקר. השאלה אותה בדקו החוקרים היא האם אלו שהלכו יותר צעדים נהנו מבריאות טובה יותר.

החוקרים גילו שהליכה של 10,000 צעדים ביום תוכל להוריד את הסיכון לדמנציה ב-50%, ואת הסיכון למחלות לב וכלי דם ולסרטן תוכל להוריד בין 30%-40%".

גם אם תתקשו להגיע ל-10,000 צעדים ביום, בוודאי תתעודדו מממצאים נוספים של המחקר: כל תוספת של 2,000 צעדים הפחיתה את הסיכון למוות מוקדם בשיעור של 8%-11%. נתון נוסף העלה כי 3,800 צעדים ביום הפתחית את הסיכון לדמנציה בשיעור של 25%.

עוד גילו החוקרים כי הליכה מהירה מעניקה יתרונות בריאותיים נוספים. ממצאי המחקר הצביעו על כך שהמשתתפים שנהגו לבצע הליכה מהירה היו בעלי סיכון נמוך עוד יותר למחלות לב, כלי דם, סרטן ודמנציה, מאשר אלו שצעדו בקצב רגיל.

מחקר זה מתווסף למחקרים רבים שציינו את התועלות הבריאותיות של ההליכה. על ידי ביצוע הליכה יומיומית למשך כ-30 דקות משתפרת סיבולת הלב, רמת הסוכר בדם יורדת, ומתרחש תהליך של פירוק מאגרי הגלוקוז בכבד. ההליכה מועילה גם למוח, ויכולה לעזור להפחית את רמות הלחץ ותסמיני הדיכאון והחרדה, ואף לשפר את איכות השינה.

תגיות:בריאותהליכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה