פעילות הידברות

אחי – טלית? קטן עליך. סיפורי הניסים על השכפ"ץ הרוחני של עם ישראל

הידברות במיזם ענק: חיזוק מצוות הציצית בעם ישראל. מי שרוצה לעשות צעד קטן-גדול, יקבל על עצמו רגע לפני פתיחת שערי שמיים ללכת בגאון עם סמל האהבה לבורא עולם, השכפ"ץ הרוחני של עם ישראל כבר 3,334 שנים: טלית קטן. ככה, קבלו מאתנו באהבה וללא עלות ציצית חדשה והרגשה חדשה לשנה החדשה. מי שזוכה – זוכה פעמיים: קידוש שם שמיים, והגרלה ובה תוכלו לקבל את הטלית קטן שלבש מרן שר התורה, הרב קנייבסקי זצ"ל. כל הפרטים כאן

  • ט"ז אלול התשפ"ב
אא

יש לה כוח מיוחד. מכל הבחינות כולן. היא הסיבה לסיפורים מרגשים על ניסים יוצאי דופן. בהמשך תקראו על כך, ותתרגשו. יש בה סגולות מופלאות וקסומות מפי חז"ל. בהמשך יובאו גם דברי הרב זמיר כהן שמעוררים ומחזקים כל יהודי בארץ ובעולם ובמיוחד אלו שכבר שומרים את רוב מצוות ה', אך זקוקים למעט עידוד ודחיפה לקבל החלטה קטנה, שהיא מצווה גדולה: לשים בשמחה את בגד הפאר היקר בעולם עם ארבעת פתיליו, ולקדש שם שמיים ברבים.

אחד הסיפורים המפעימים על כוחה של טלית קטן מסופר כאן על הרב דוד תורג'מן, אביו של הזמר עקיבא. הרב דוד נלחם כילד על הזכות לחבוש כיפה וללבוש ציצית בימי ראשית המדינה, שבה נשבו רוחות קרות, שניסו לפורר את הלבבות מקיום התורה והמצוות. כתריסר שנים אחר כך, כשנשבו רוחות מלחמה בלבנון, הציצית והכיפה נלחמו בשבילו, והצילו אותו ואת חבריו. הסיפור המלא בגיליון הבא. הנה קטע ממנו:

 

"הבנתי שחיי הקצרים עומדים להסתיים, אבל ה' רצה אחרת"

"המראות היו קשים. נותרנו מבודדים, ומותקפים במארב סורי אכזרי. הטנק שלנו עלה באש. קפצנו מתוכו, אך בזאת לא הסתיימה הסכנה לחיינו. ניסינו לחפש מקום מסתור, אבל האויב גילה אותנו, החל לירות לעברנו, והבנתי שחיי הקצרים עומדים להסתיים. בכינו, אבל ה' רצה אחרת. כל הכדורים והפצצות שרקו לידנו, ואנו לא נפגענו. זה נס גדול בפני עצמו. אחוזי אמוק התחבאנו".

בחסדי ה', הרב תורג'מן החייל ראה עם חבריו כוח צבאי ישראלי ממול.

"התרגשנו. התחלנו לצעוק לעברם שיבואו להציל אותנו, אבל זה היה מרחק של יותר משני קילומטרים, והדי הקול אבדו אי שם בג'בלאות. זה היה נראה כמו חלום רע. אנו רואים את ההצלה, אבל לא מצליחים להגיע אליה.

הרב דוד תורג'מןהרב דוד תורג'מן

"ואז עלה רעיון בראשי – הציצית! הוצאתי את הציצית מתחת לבגדי, ותליתי אותה על הנשק. הרמתי את הנשק כלפי מעלה. המחשבה הראשונה היתה: ציצית - היא סימן ההיכר של העם היהודי. ככה ודאי יזהו אותנו בבירור, אבל הם התמהמהו. ידענו מה עובר להם בראש. הם חשבו שאנחנו כוח סורי, שמניף דגל לבן, ובאותו הזמן שבויים היו כאב ראש לצבא. פחדנו למות דווקא מאש כוחותינו, ואז החלטתי להסתכן. הורדתי את כובע הטנקיסט שלי, תחתיו נחה הכיפה הגדולה שלי. לא קשה לזהות אותה, גם ממרחק, וקיוויתי לנס.

"התרוממתי יחד עם הנפת הציצית. זה היה סיכון גדול, ואז בגבעה ממול זיהה אותי אחד החיילים. הוא זיהה את הכיפה, ראה את החוטים המשתלשלים מ'הבד הלבן', וחיבר את הקצוות. הוא זעק: 'אל תירו! הם כוחותינו!'.

"ניצלתי בזכות כיפה וציצית".

 

חלום מופתי על הרבי מלובביץ', והציצית שבזכותה הילד התחיל לראות

יהודה משה לנדאו גדל בארגנטינה בין לא-יהודים, והיה רחוק מחיי תורה ומצוות, אבל לאחר שנולד בנו, הציצית נלחמה על מאור עיניו של הילד. הנה סיפורו: "לא ידעתי בכלל מה זה יהדות, חגים, שבת, כשרות... לאחר החתונה נולדו לנו תאומים. אחד מהם נולד עם בעיה רפואית, שגרמה לו לא לראות באותה עין. הוא היה צריך לעבור ניתוח, שלאחריו הייתה לו ראיה של 40%.

"באחד הלילות, בסביבות 4:30 לפנות בוקר, התעוררתי, כולי מזיע, ולא יכולתי להתאושש. אלפי הפעמים שסיפרתי את הסיפור, ועדיין אני מרגיש בתוכו. חלמתי על הרבי מלובביץ, ראיתי אותו, והוא שאל אותי: 'למה אתה עצוב?'.

"השבתי לרבי, שאני דואג בגלל בני. הוא הולך לאבד את הראיה בעין אחת. אז הרבי שאל אותי בחלום: 'לילד שלך יש ציצית?'.

"אנחנו לא דתיים. מה זה ציצית בכלל? הרב אמר: 'תקנה לו ציצית, והכל יהיה בסדר'. שאלתי 'מה הקשר?', והרבי אמר לי: 'כתוב בפרשה של הציצית 'וראיתם אותו, וזכרתם את כל מצוות ה''. הילד לא רואה טוב, אז תעשה פה למטה מה ששייך אליך, והקב"ה יעשה מלמעלה כל מה שייך אליו, והכל יסתדר'.

"כך התעוררתי. לפני 30 שנים לא הבנתי עברית, אז איך יכול להיות שהבנתי את השיחה בחלום? ופתאום איך בא לי פסוק, שאני לא מכיר? וכשהתעוררתי, חזרתי על הפסוק, ואמרתי 'שמע ישראל'. 'וראיתם אותו' זה חלק משמע ישראל. מאיפה אני יודע 'שמע ישראל?'".

לנדאו חשב שהשתגע. "מה הרב רוצה להגיד לי? שאני צריך להיות פתאום אדם דתי? אבל בשביל הילד עושים הכל. נתחיל ונראה. שמתי כיפה על הראש וציצית. לאחר 4 חודשים נסעתי לרופא עם הילד. הרופא אמר: 'לא יודע מה להגיד לך. לילד היו פחות מ-40% בראיה. עכשיו יש לו יותר מ-90%. אני לא יכול להסביר את זה, כי אין הסבר. אחוזי הראיה היו אמורים לרדת, לפי המצב. זה לא טבעי'.

יהודה משה לנדאויהודה משה לנדאו

המציאות הזו של נס מעל הטבע הביאה את לנדאו להתחזק יותר, ולא רק להסתפק בכיפה ובציצית. הוא אומר בהתרגשות: "עברו יותר מ-30 שנה מאז החלום, ועדיין אפשר לראות שאני חי בחלום הזה. הבן שלי רואה היום 100%, נשוי עם 6 ילדים. כל החיים שלנו השתנו, וב"ה אנחנו, הילדים שלנו, הנכדים שלנו חיים את החיים האמיתיים בזכות זה". 

אגב, בג' תמוז תשנ"ה ביקר לנדאו בפעם הראשונה בביתו ובחדרו של הרבי מלובביץ'. הוא נתקף צמרמורת: המראה שראה בחלום ההוא, היה זהה למה שראה במציאות.

 

הזמן אליך טלית קטן בעלות משלוח בלבד, והיכנס להגרלה, שהיא הגשמת חלום: הטלית קטן שלבש מרן, שר התורה גדול הדור, הרב קנייבסקי זצ"ל, שספוגה בשנים רבות של קדושה, יראת שמיים ואהבת התורה יכולה להימסר לך. אחי! קראת נכון!

אז רגע לפני השנה החדשה, כשאנו מבקשים מה' שישלח לנו שנה טובה וישועה, זו ההזדמנות של חייכם: מתחייבים להתחזק בהנחת ציצית – טלית קטן. אז אחי, טלית? קטן עליך

שלחו את המילים "קטן עלי" בהודעת ווטסאפ למספר 073-3333-111, או התקשרו 073-3333130,
והטלית בדרך אליכם>>>

 

כשמצוות מחזירות את המת מהעולם הבא: "אי אפשר לתאר כמה הציצית עוזרת למעלה"

לפני כ-25 שנים שרון נחשוני עבר תאונה מבעיתה וקטלנית, עבר משפט בשמיים, וחזר לעולם הזה כנס רפואי עולמי עם מסר ליושבי ארץ. סיפורו המלא מתואר בספר המהפך 1 של הרב זמיר כהן. הנה קטע ממנו: "אז החלו לפרוט את המצוות שלי, כל מצווה לגופה. כמה שמחתי בכל מטר, שהלכתי בעולם הזה עם ציצית. אי אפשר לתאר כמה הציצית עוזרת למעלה, כי כל מצווה יש לה את הכח הרוחני העצום שלה".

 

מי מפחד מציצית? הרב זמיר כהן בתשובה מחזקת לחוששים

ישנם יהודים דתיים, שהולכים לבית הכנסת, שומרים שבת, וחובשים כיפה, אבל עדיין לא לובשים ציצית. הם רוצים מאוד ללבוש ציצית באופן יומיומי, אך כמו בהרבה דברים בהתחזקות, עצת היצר משחקת כאן תפקיד: חלקם חוששים שמא הדבר מחייב אותם, מגדיר אותם מגזרית, או שלא נעים להם להיראות בציבור עם ציצית כאשר ישנם דברים נוספים שרואים שהם עדיין לא התחזקו בהם. כך עוברות השנים, והציצית נשארת בארון, או לא קיימת בכלל.

הרב זמיר כהן בדברי חיזוק נפלאים לאותם יהודים יקרים על שמירת מצוות ציצית, ועידוד לקבל את הקבלה הטובה הזו לקראת ראש השנה ולהיכנס ליחידה המובחרת של לובשי טלית קטן, המקדשים שם שמיים ברבים: "הכל עניין של הסתכלות. אם יאמרו לאדם לשאוב מים מהנהר בדלי ולשפוך על החול, הוא יסרב, ובצדק. אבל אם יידע שילדים צמאים למים יחיו מהמים שהוא שואב, הוא יעשה זאת בשמחה ומבלי להתעייף, גם בשמש קופחת.

הרב זמיר כהןהרב זמיר כהן

"כך גם אדם המבין את מעלת לבישת הטלית שקשורים בה ציציות כהלכה, יעשה כל שביכולתו שלא לאבד רגע משעות היום שלא להישאר בלעדיה. שהרי בכל רגע מרוויח מצוה ששכרה בעולם הבא גדול יותר מקבלת דירה במתנה, וכמה מצוות מרוויח בשעה אחת? יש להיזכר כיצד נראה המונה הרץ בזמן שמתדלקים את הרכב ולקבל הבנה במספר המצוות. ומלבד השכר בעולם הבא, יש בטלית עם שמונת חוטי הציצית  שמירה והגנה מעל הטבע כמו שכפ"ץ רוחני. הרי כל אדם נבון לא ירשה לעצמו להפסיד דבר כזה, גם בימים חמים. ובפרט שמותר לכתחילה ללבוש את הטלית ישירות על הגוף, וגם מי שאינו חובש כיפה יכול לקיים מצוה זו מתחת בגדיו.

"ואם אנשים מזהים שהוא לובש ציצית, הרי מקיים מצוה נוספת של קידוש ה' כאשר הוא מכריז בעצם הופעתו: אני נאמן לבורא עולם! ואם אחרים רואים בו דוגמא, ומתחזקים גם הם, הרי יש לו זכויות נוספות של זיכוי הרבים.  הרי אדם זה, אשריו ואשרי חלקו, מי כמוהו!".

 

הרב עמנואל מזרחי על עומק מצוות הציצית וחשיבותה, מפי גדולי ישראל 

"בסוף פרשת שלח לך נאמר בתורה: "דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל-כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם, לְדֹרֹתָם". זו מצווה שהיא לדורות: לטלית גדול בזמן תפילתו ולטלית קטן, שנמצאת על גופו במשך היום, שעל ידה הוא זוכה למצווה, ששקולה כנגד כל המצווות כולן. רש"י מבאר ציצית בגימטרייה 600 ועוד 8 חוטים ו-5 קשרים שווה 613, שזה תרי"ג מצווות.  

"אומר בספר פלא יועץ: מצווה זו  מרפאה את רמ"ח איברינו ושס"ה גידנו, ומגנה על נשמתנו. בתיקון י"ח שבתיקוני הזוהר כתב רבי שמעון בר יוחאי, שציצית היא סגולה להיות מכוסה מכל מזיקין ומלאכי חבלה. מר"ן החיד"א כתב שאדם שזוכה לטלית בבגדו ע"י כך ניצול מעין הרע וסגולה שלא יהיו לו כאבי שיניים לכווין בעת ההתעטפות. בטלית יש ל"ב חוטים כנגד 32 שיניים וע"י כך ניצול מכאבי שיניים. בנוסף, יש תלמוד מפורש במסכת מנחות, שכל הזוכה לטלית בבגדו, יזכה ויראה פני שכינה לעתיד לבוא.  

הרב עמנואל מזרחיהרב עמנואל מזרחי

"הגאון מווילנה, לפני פטירתו היה בוכה בכי גדול, ושאלו אותו תלמידיו: רבנו למה בוכה? משום מה בוכה? ואין אדם שניצל את חייו יותר ממה שניצלת אותם. מיד הוציא את הטלית-קטן מבגדו, הראה להם את חוטי הציצית, ואמר להם: "מה שווי הטלית-קטן הזו, כמה עשרות שקלים? אם ארצה אחר 120 שנה לעוד מצווה אחת מהמצווה החשובה הזו, לא יינתן לי. כעת אני נמצא בעולם שעושים, ואני יוצא לעולם שלא עושים, שהיום לעשותם, ומחר לקבל שכרם. איך לא אבכה על מצווה יקרה זו, שלא אוכל לזכות לה שוב.

"אשרי מי שזוכה לקבל על עצמו קבלה ליום ראש השנה ששקולה כנגד כל המצוות כולן, שאומר הזוהר הקדוש שבנעילת יום הכיפורים ישנו שער בשמיים, שנפתח לחצי שעה בלבד בשנה, ונקרא שער הנעילה, ואשריו מי שזוכה שמצוות הטלית נכנסת לאותו שער שעל ידי כך זוכה לחתימה טובה לכל השנה כולה.

הזמן אליך טלית קטן בעלות משלוח בלבד, והיכנס להגרלה, שהיא הגשמת חלום: הטלית קטן שלבש מרן, שר התורה גדול הדור, הרב קנייבסקי זצ"ל, שספוגה בשנים רבות של קדושה, יראת שמיים ואהבת התורה יכולה להימסר לך. אחי! קראת נכון!

אז רגע לפני השנה החדשה, כשאנו מבקשים מה' שישלח לנו שנה טובה וישועה, זו ההזדמנות של חייכם: מתחייבים להתחזק בהנחת ציצית – טלית קטן. אז אחי, טלית? קטן עליך

שלחו את המילים "קטן עלי" בהודעת ווטסאפ למספר 073-3333-111, או התקשרו 073-3333130,
והטלית בדרך אליכם>>>

תגיות:טליתציציתפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה