חדשות בארץ

פתיחת שנת הלימודים: הנשיא הרצוג ביקר באלעד והעניק מתנה לבנו של הנרצח בפיגוע

בביקורו בתלמוד התורה "דעת יוסף" באלעד, העניק הרצוג ספר תהילים לנהוראי, בנו של בועז גול הי"ד שנרצח בפיגוע בעיר. במהלך ביקור בישיבת "תורה בתפארתה", הצטרף הרצוג ללימוד בחברותא במסכת בבא מציעא

  • ד' אלול התשפ"ב
(קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)(קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (רביעי) במערכת החינוך החרדית בעיר אלעד לרגל פתיחת שנת הלימודים.

הרצוג החל את ביקורו בתלמוד תורה "דעת יוסף", משם המשיך לביקור אצל תלמידי תלמוד התורה "שטפנשט" כששיאו של הביקור בישיבת "תורה בתפארתה". את הביקור בעיר חתם הנשיא במפגש עם חברי המועצה ומנהלי האגפים בעירייה.

את הנשיא קיבלו בתלמוד התורה "דעת יוסף" ילדי כיתות ג' וד' בשירת השיר "אם בני אדם היו מרגישים את מתיקות וערבות התורה". בהמשך שוחח הרצוג עם תלמידי כיתה ח' על לימוד הגמרא. אחד מהתלמידים שהשתתפו במפגש הוא נהוראי, בנו של בועז גול הי"ד, מהנרצחים בפיגוע הטרור שאירע באלעד בחודש מאי. בסיום המפגש העניק הנשיא לנהוראי ספר תהילים לכבוד בר המצווה שלו.

הרצוג ונהוראי גול (צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ)הרצוג ונהוראי גול (צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ)

הרצוג המשיך לביקור בתלמוד התורה "שטפנשט", שם השתתף בשיעור של תלמידי כיתה א' ובירך אותם לרגל פתיחת שנת הלימודים. לאחר השיחה עם התלמידים, הם שרו יחד בהתרגשות את השיר "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש, שבתי בבית ה' כל ימי חיי".

בהמשך הסיור באלעד, הגיע הנשיא לביקור בהיכל ישיבת "תורה בתפארתה" המונה כאלף תלמידים. בהיכל הישיבה ההומה הצטרף הרצוג ללימוד חברותא במסכת בבא מציעא בפרק שניים אוחזין. לאחר מכן הוא נועד עם ראש הישיבה הרב יעקב סטפנסקי והמנהל הרוחני הרב נח פלאי, צוות הרבנים ומנהל הישיבה הרב יעקב וירז'בינסקי. הנשיא קיים שיח ארוך ואישי עם ראשי הישיבה, במהלכו ציין את התרשמותו העזה משקידת התורה ועמל עיונה, ערכי נצח של העם היהודי שרוחם הגדולה עיצבה את נתיב חייו.

בסיום ביקורו באלעד נפגש הנשיא עם חברי מועצת העיר ומנהלי האגפים בעירייה, ואמר: "אני מאוד אוהב את אלעד, היא הולכת ומתפתחת בצורה יפהפיה. התמונה הגדולה שבאה מבחוץ שזו עיר מתקדמת, נעה קדימה. כל כך הרחיב את ליבי לפקוד היום את תלמודי התורה בתחילת חודש אלול, לראות את הילדים במוסדות ואת המורים. לבקר בהיכל הישיבה ולראות את רוח התורה ועמל שקידתה. תענוג גדול".

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, אמר: "נשיא המדינה מר יצחק הרצוג כיבד אותנו בבחירתו לפתוח את שנת הלימודים במוסדות התורה באלעד. יש בכך הצהרה חשובה על ההכרה בחשיבות התלמידים בכל המוסדות, גם החרדיים והתורניים. הנשיא ליווה ותמך באלעד גם בתפקידיו הקודמים, ואנו מכירים לו על כך טובה. הנשיא בכל תפקידיו גילה לב רחב מאוד למצוקת משפחות, לרווחת התושבים, ותמיד נפעמנו מכך. ראינו היום גם את אהדתו של הנשיא ללומדי התורה, ואת ההיכרות הבלתי אמצעית שלו עם אורח החיים החרדי. אנחנו מאחלים לכל אלפי התלמידים בעיר שנת לימודים מוצלחת ופורה".

תגיות:אלעדמערכת החינוךיצחק הרצוגישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה