חדשות בארץ

מותו של נתן פיטוסי ז"ל: פרטים חדשים על הטרגדיה הקשה בצה"ל

פרטים חדשים מהירי הקטלני, שגרם למותו בשוגג של סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל: על פי ממצאי החקירה הראשוניים, מילותיו האחרונות של המנוח היו: "זה אני, זה אני"

  • כ"א אב התשפ"ב
פיטוסי, החייל שנהרג (צילום: דובר צה"ל)פיטוסי, החייל שנהרג (צילום: דובר צה"ל)
אא

האסון הנורא בצה"ל: יומיים לאחר מותו הטראגי של סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל מאש חברו - פרטים חדשים נחשפים. על פי הדיווח ב-ynet, ממצאי החקירה הראשוניים מעלים כי בתחילה ספג פיטוסי קליע ברגלו, והחל לרוץ לעבר סמל א' שירה לעברו. הוא התקרב, וככל הנראה החבר חש מאוים וסבר כי מדובר במחבל, ועל כן ירה לעברו כדור נוסף במרכז חזהו. פיטוסי התמוטט, ומילותיו האחרונות היו: "זה אני, זה אני".

סמל א' קלט בהלם במי ירה, ומיהר להתקשר למפקד המחלקה של שניהם, תוך שהוא מדווח לו על שאירע. הקצין הגיע לזירה בתוך דקות. טיפול רפואי ראשוני ניתן לפיטוסי, בניסיון להציל את חייו. הלומים ששמעו את הירי חשבו שמדובר בפיגוע.

עדיין נותרות שאלות רבות באוויר. מדווע ירה סמל א' שמונה כדורים? הירי הוגדר כלא מקצועי בלשון המעטה. שניים מתוך הכדורים פגעו ברגלו ובחזהו של פיטוסי.

אתמול פנו עורכי דינו של סמל אל היחידה הארצית לחקירות מבצעיות בדרישה להפסיק את חקירתו ולאפשר להם לשוחח עמו. עורכי הדין ציינו במכתבם כי החקירה היא פסולה ובלתי הוגנת. לדבריהם, חקירת החייל החשוד נמשכה שעות ארוכות, וכאשר החייל התחנן שתפסק הגיבו בצורה נוקשה תוך שמגיבים לו כי הם אלו שמנהלים את החקירה ולא הוא, ושבידם היתר לחקירת לילה.

במכתבם טענו עורכי הדין כי "אין להלום חקירה בת שעות כה ארוכות כאשר מדובר באירוע קצר שהנסיבות הרלוונטיות שאופפות אותו אף הן אינן מהמסובכות לבירור. אין כל סיבה מתקבלת על הדעת להעמיד את החייל שנמצא במצוקה נפשית כה קשה ומובנת, בחקירה אימתנית ונקושה, שנמשכת שעות כה ארוכות. הסיבה היחידה שהיא מתנהלת בצורה זו היא הניסיון להביא את החייל לשנות את גרסתו הפשוטה באשר לאירועי אותו לילה - ואת זאת אין להרשות".

עורכי הדין הוסיפו כי ההדלפות לתקשורת והתדרוכים לכתבים מעוררים את הרושם שהצבא מנסה להפיל את האחריות על סמל א', על מנת למנוע דיון ציבורי פתוח בנוגע להוראות הפתיחה באש.

תגיות:צה"לנתן פיטוסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה