חדשות בארץ

"עלות השחר": בכיר בג’יהאד האסלאמי חוסל ברפיח

דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, מסר כי בתקיפה ברפיח חוסל ככל הנראה חאלד מנסור, מפקד החטיבה הדרומית של הג'יהאד האסלאמי. בצה"ל הכחישו דיווחים פלסטיניים, כי תקיפה ישראלית בג'בליה היא שגרמה למותם של חמישה בני אדם, ביניהם ארבעה ילדים. ראש מערך ההסברה הלאומי: "שיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי"

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

(עודכן: 23:22)

דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, אישר הערב (מוצאי שבת) כי בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ חוסל, ככל הנראה, חאלד מנסור, מפקד החטיבה הדרומית של הג'יהאד האסלאמי. בארגון הטרור טרם אישרו כי מנסור אכן חוסל.

מקורות תקשורת פלסטיניים דיווחו, כי בסביבות השעה 22:00 הותקף בית משפחת אל-מדלל ברפיח שבדרום הרצועה. כוכב מסר בתדרוך לכתבים כי יעד התקיפה היה מנסור, מקבילו של תיסיר ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי שחוסל אתמול במכת האש הראשונה של מבצע "עלות השחר". מנסור שהה בדירת מסתור ברפיח יחד עם הסייען שלו. כוכב ציין, כי הפעולה אושרה על ידי שר הביטחון בני גנץ.

מוקדם יותר הערב, דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על חמישה הרוגים, ביניהם ארבעה ילדים, בג'בליה שבצפון הרצועה. לאחר בדיקה דחו בצה"ל את הטענות הפלסטיניות, לפיהן מדובר בתקיפה ישראלית, ואמרו כי מדובר בשיגור פלסטיני כושל. עוד הודגש, כי התקיפה האחרונה של צה"ל בג'בליה הייתה בסביבות השעה 18:35. במקביל, ברשתות החברתיות הופץ סרטון מעזה, שתיעד את השיגור הכושל.

ראש מערך ההסברה הלאומי הוציא הודעה רשמית, לפיה שיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי הוא שגרם להרג הילדים בג'בליה. "בניגוד לפרסומים הפלסטיניים לגבי האירוע בג'בליה יש להבהיר: יש בידינו סרטונים המוכיחים מעל לכל ספק שלא מדובר בתקיפה ישראלית. כוחות הביטחון הישראליים לא תקפו בג'בליה בשעות האחרונות".

"הוכח באופן חד-משמעי כי מדובר בשיגור כושל של רקטה ששוגרה על ידי הג'יהאד האסלאמי. עם פרסום הידיעות בתקשורת הפלסטינית והבינלאומית, התקיים תחקור כולל שהעלה באופן חד-משמעי כי לא מדובר בתקיפה ישראלית אלא בשיגור רקטה מהרצועה, שנפלה בלב ג'בליה. כל ירי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הוא פשע מלחמה כפול. הוא יורה על אזרחים, ומשתמש בתושבי עזה כמגנים אנושיים. האירוע הזה הוא דוגמה לפגיעה של הג'יהאד האסלאמי בתושבי הרצועה. ישראל מצרה על כל פגיעה בחפים מפשע".

תגיות:רצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמימבצע עלות השחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה