פעילות הידברות

הזוג הטרי ביטל את בקשת הגט - בזכות נופש אחד בהידברות. מדוע?

ב-2:20 בלילה המתינו לרב שמעון פרץ בני זוג שעומדים להתגרש. מדוע הם הגיעו בכלל לנופש זוגי בהידברות, מה הרקע לגירושין, וכיצד הלבבות התחברו מחדש? הרב שמעון פרץ בסיפור מלא תקווה

  • ח' אדר התשפ"ג
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

זה קרה בערב שבת, בשעת לילה מאוחרת. הרב שמעון פרץ סיים עוד הרצאה של צחוק והומור בנושא זוגיות ושלום בית באחד מבתי המלון המארחים את נופשי הידברות.

"הקהל צחק כל כך, ולקראת סיום ההרצאה אף אחד לא זז. אנשים לא הראו נכונות לקום. לאחר שההרצאה נגמרה לבסוף, הקהל יצא, וגם אני יצאתי החוצה", מספר הרב פרץ.

ביציאה המתינו לרב אנשים רבים. הם חיכו כדי לומר תודה, לשתף, לפתוח את הלב, להתייעץ וגם כדי לבקש ברכה. בסביבות השעה 2:15 בלילה, סיים הרב את קבלת הקהל הספונטנית בלובי, ובזמן שהוא מתכוון ללכת לכיוון חדרי המלון, ניגשו אליו בעל ואשתו.

"בני הזוג פנו אלי, ואמרו שהם חיכו לי כמעט שעה כדי לדבר איתי". משחזר הרב פרץ את הסיפור על הזוג שנקרה בדרכו. "חשבתי לעצמי שאם הם מחכים שעה, סימן שזה דחוף, ואין אפשרות לדחות את הפגישה למחר".

הרב שמעון פרץהרב שמעון פרץ

 

התאריך לקבלת הגט כבר נקבע: "זו השבת האחרונה שלנו"

הרב הציע לבני הזוג לשבת בלובי המלון, ומה שהוא שמע מהם היה מפתיע ביותר: "כבוד הרב, התחתנו לפני שנה וארבעה חודשים. זו השבת האחרונה שלנו, כי ביום שני יש לנו תאריך לגט".

הרב פרץ: "שאלתי אותם: אדם שהולך לבית הדין הרבני כדי לקבל גט – מה הוא עושה בבית מלון כאן?".

מתברר שבני הזוג נועצו עם רב מסוים, שאמר להם ללכת לנופש לפני הגירושין, כי כמו שהם התחילו את נישואיהם בשמחה ובטוב, כך הם יסיימו את נישואיהם.

"אני לא פסיכולוג, אבל יש לי מעין סיסמוגרף שמריח משהו, ואני מבקש מהבעל לתת לי ארבע נקודות טובות על אשתו. ואכן, הבעל אמר ארבע נקודות טובות על אשתו. הארתי את הנקודות הטובות האלו, ואמרתי לו: 'איפה ניתן למצוא כזו אישה עם כאלו מעלות?'.

 

"אני יכול להגיד לרב? את לא תיפגעי?"

"לאחר מכן שאלתי את האיש מה מפריע לו באמת באשתו, מה הדבר שבגללו הם פתחו תיק ברבנות. מהו אותו עניין, שאם נסדר אותו, לא תצאו לרבנות? הבעל הביט באשתו, ושאל אותה: 'אני יכול להגיד לרב? את לא תיפגעי?' האישה השיבה לבעלה: 'חיכינו שעה, בוא נדבר איתו, תגיד לו מה שאתה רוצה'.

"'את לא תיפגעי?', חזר האיש על השאלה".

מה שאמר האיש על אשתו היה מפתיע, אבל מה שהיה מפתיע גם כן, היה הכבוד שרחשו בני הזוג האחד לשנייה. כי בעת שבה האישה נשאלה גם היא מה הדבר שאינו טוב בבעלה, והביא אותם לבית הדין הרבני, היא הביטה בבעלה ושאלה: "אתה לא תיפגע, נכון?".

עוד לפני כן, הרב פרץ ביקש מהאישה לתת ארבע נקודות טובות על בעלה, והיא נתנה שבע נקודות טובות.

 

זוג שיש ביניהם כבוד, ורוצה להתגרש? "ריבונו של עולם – מה יכול להיות כאן?"

"כשהבעל אמר לאשתו – 'את לא תיפגעי?', וכשהאישה אמרה לאיש – 'אתה לא תיפגע?', זה אומר שיש ביניהם כבוד, יש ביניהם דברים טובים, אז ריבונו של עולם – מה יכול להיות כאן?", משחזר הרב פרץ את התמיהה שהיתה לו על בני הזוג.

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)

מתברר שלאישה הפריע בבעלה עניין אחד שקשור לצניעות. הדבר היה הדדי, שכן לבעל הפריע עניין אחר באשתו, גם הוא קשור לצניעות. הרב מספר כיצד כל אחד מבני הזוג קיבל על עצמו להתחזק בנושא, בבחינת סור מרע ועשה טוב.

"והנה – נהיה שלום בית, והתבטל נושא הגירושין. ברוך ה', ליוויתי אותם כשבוע וחצי לאחר סיום הנופש, ומהשבת הזו עם הידברות נבנה בית".  

בשבת הקרובה הרב שמעון פרץ ישתתף בנופש פורים במלון עץ הזית עיר הקודש ירושלים בהרצאת סטנד-אפ מחזקת. מהרו להזמין, כדי שיהיה לכם שמח! מבצע ענק למהירי החלטה: רק 1,590 ₪ לזוג. שישי-שבת י'-י"א אדר 3-4/3 לחצו כאן או התקשרו 073-222-1270

איך זה הצליח?

"ארגון הידברות פותח את הלבבות. אדם מגיע עם לב סגור, ובשבת עושים לך 'ניתוח לב רוחני'. במילים אחרות, הרצאת הסטנד-אפ ההיא בערב שבת נמשכה שלוש שעות. הצחוק הזה פתח לבני הזוג את הלב, והמועקה נעלמה להם.

 

משמח הלבבות: ניסיון רב בשנים באמנויות הבמה לטובת זיכוי הרבים

הרב פרץ, בוגר לימודי משחק בבי"ס לאמנויות הבמה "בית צבי", שבעבר שיחק בתיאטרון "הבימה", הופיע בתוכנית "זהו זה", בתוכנית "פספוסים" ובתוכנית המתיחות של יהודה ברקן ז"ל, ניהל במקביל לכל אלה עסק מצליח של ליצנים ורקדנים המופיעים באירועים. כל הניסיון המקצועי העשיר שלו לאורך השנים נרתם בהמשך לצורך חיזוק עם ישראל בהרצאות מלאות תוכן עם נשמה יהודית שמחה שצוחקת וצוחקת. 

"למעשה, כשם שבהידברות לקחו את כלי התקשורת, והפכו אותם למנוף שיחזק את עם ישראל בלימוד התורה ובהתקרבות לקב"ה, כך זכיתי לקחת את הכלים המקצועיים של עולם התיאטרון אל תוך עולם התורה, ולזכות את הרבים", מסביר הרב.

"בתוכניה של נופשי הידברות השונים מופיעים תמיד ראשי תיבות של המילה שבת: שינה בשבת תענוג. אצל האשכנזים שאבס זה שינה בשבת סבבה, ובפועל בהידברות ראשי התיבות הם – שינה בשבת? תשכחו מזה! למה? כי ארגון הידברות מביא צבעים וכלים לשבתות, המנגנים את השבת כך שהנשמות מתנתקות מהגוף. מה הכוונה? כשזוג יושב עד 2 בלילה בלובי, ואחרי הרצאה של סטנד-אפ הקהל נפתח, המסכים נשברים, ואנשים רוצים לדבר בהמוניהם עם הרבנים - נוצר שיח.

"בנוסף, הבעיות מתחילות לצוף, ובמיוחד בשבתות של שלום בית, בהן אני מקווה שהקב"ה שמח בזה, כי בשבת אחת של הידברות אפשר להמשיך לבנות את הקשר קדימה בלי תאונות. בשבת המיוחדת נותנים לזוגות כלים שמעשירים להם את ארון הכלים שלהם. אם למשל יש זוגות עם 4-5 סוגי כלים, הם מקבלים מבחר כלים, ופתאום במוצאי שבת הם יכולים לשפץ את השולחן הרוחני שלהם, ואת הכיסאות הרוחניים שלהם, לפתוח את המסר ולהראות – ככה בונים בית יהודי.

"צריך להגיד לארגון הידברות שאפו גדול. למה? כי זה לא ארגון של נופש בלבד. אכן, אנשים מקבלים גשמיות גבוהה עם רמה רוחנית גבוהה. יוצא שאת טעם השבת לא יכולים לשכוח כמה שנים קדימה: אנשים מתקשרים, ואומרים 'תודה על הנופש בהידברות – איזו מתיקות, איזו שירה בחדר אוכל, אילו דברי תורה'. יש אדם שמנצח על כל הדבר הזה – קוראים לו הרב יחיאל בן צור. יש ליהודי הזה דבר שנקרא סייעתא דשמיא: לארגן 250 זוגות שהם 500 איש, וכל אחד מקבל את החדר שלו, דואגים לסעודות בזמן לשביעות רצון האורחים במלון, ואנשים מחייכים, שמחים וטובי לב, ובסופו של דבר הם אומרים: יהי רצון שנזכה לעשות העתק-הדבק מהנופש לבית שלנו".

אכן, רוב בני האדם הולכים לנופש רגיל כדי לשבור את השגרה לכמה ימים. הם לא מצפים שהנופש הסטנדרטי שהם הולכים אליו ישנה את חייהם. לרוב הם נשאבים בחזרה לסדר יומם העמוס עד הנופש הבא, אבל נופש אמיתי, עם תכניה עשירה, מאפשר לנו להתבונן אל הנשמה. ככה אנחנו מתכננים את הנופשים שלנו בהידברות. הלב של הנופשים הוא כמובן ההרצאות המיוחדות של רבני הידברות האהובים. אנחנו עובדים עם מגוון איכותי של בתי מלון ברחבי הארץ שבו כל אחד יכול למצוא את המלון המתאים לו.

במבחר בתי מלון ניתן לקבל גם בריכה, ספא וחדר כושר. כל המלונות מותאמים, כמובן, לציבור שומרי המצוות. סעודות השבת עשירות, כיאה לעונג שבת אמיתי, וניתן בעת הצורך לפגוש באופן אישי את רבני הידברות האהובים גם בין ההרצאות ובין הסעודות.

בשבת הקרובה הרב שמעון פרץ ישתתף בנופש פורים במלון עץ הזית עיר הקודש ירושלים בהרצאת סטנד-אפ מחזקת. עוד ישתתפו: המקובל הרב יצחק בצרי והרב אבנר קוואס. בואו לחנוך את היעד החדש של הידברות, מלון עץ הזית באווירה ירושלמית פורימית וליהנות מארוחות שבת עשירות, חדרים נאים, פעילויות לילדים, תכניה מלאה ועונג לנשמה. מהרו להזמין, כדי שיהיה לכם שמח! מבצע ענק למהירי החלטה: רק 1,590 ₪ לזוג. שישי-שבת י'-י"א אדר 3-4/3 לחצו כאן או התקשרו 073-222-1270

תגיות:גירושיןשלום ביתהרב שמעון פרץזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה