חדשות בארץ

חשש מפיגוע נקמה וסגירת כבישים בעוטף: פרטים נוספים על מעצר הבכיר בג’יהאד האסלאמי

הבוקר נעצר בסאם א-סעדי, בכיר בג'יהאד האסלאמי, יחד עם 50 פעילי טרור נוספים. חשש מפיגוע נקמה של הארגון חסר העכבות, לאחר שא-סעדי תועד כשהוא נגרר על ידי כלב

  • ה' אב התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

היערכות נרחבת וחשש מפיגוע נקמה לאחר שבסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האסלאמי, יחד עם 50 פעילי טרור נוספים, נעצרו במהלך הלילה. ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב, ובה הוחלט להעלות את רמת הכוננות בדרום. סוללות כיפת ברזל בדרום נמצאות בדריכות גבוהה, קווים ברכבת נסגרו, ונחסמו כבישים.

בצה"ל מקווים שארגון חמאס יצליח לרסן את ארגון הג'יהאד האסלאמי, החפץ להחזיר ולו במעט את כבודו האבוד. לארגון חמאס, לעומת זאת, יש עניין לשמור על שקט ויציבות ברצועת עזה.

א-סעדי, בן 61, נעצר במהלך הלילה בביתו. המעצר בוצע על ידי מסתערבי משמר הגבול באיו"ש ולוחמי סיירת נח"ל, לאחר פעילות מודיעינית מורכבת ומוצלחת. במהלך המעצר הגיעו עשרות חמושים פלסטינים למקום, והתקיימו חילופי אש כבדים בין כוחותינו למחבלים. במהלך מבצע המעצרים הושלכו מטעני חבלה לעבר הלוחמים. בפעילות נתפסו גם אמצעי לחימה רבים, בהם אקדח, מחסניות וכדורי M16 וכן כסף מזומן רב.

א-סעדי הוא בכיר בתנועה האסלאמית, ועודד מחבלים מג'נין לצאת לפיגועי טרור ברחבי ישראל. א-סעדי, שהתנגד למעצרו, נגרר על ידי כלב ונפצע קל מנשיכתו.

הבוקר פורסמה תמונה מחקירתו של א-סעדי, על מנת להקטין את הזעם בארגון. ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') תמיר הימן הסביר ל-ynet כי "בלילה בעת המעצר יצאו תמונות של דם ושמועות על סיכול, מה גם שבאמת נהרג אחד הפעילים היותר זוטרים. המכלול הזה יצר תמונה של סיכול מפקד בכיר בג'יהאד האסלאמי, מה שלהערכתי הוביל למתיחות שאנחנו רואים. פרסום התמונה של הבכיר כאשר הוא נראה פצוע אבל בריא, זה צעד חכם מאוד".

תגיות:הג'יהאד האסלאמיטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה